אניית משא בבעלות חברה סורית-לבנונית הותקפה במפרץ עדן מול חופי תימן

ship

הרשויות הימיות הודיעו ביום שבת כי אוניית מטען שחלפה מול חופי תימן במפרץ עדן הותקפה בנסיבות לא ברורות.
מפרץ עדן היא על נתיב שייט מרכזי במערך הסחר הגלובלי, וקרו שם מספר התקפות של פיראטים סומלים שפסקו בעיקר בשנים האחרונות.
הספינה עוגנת כרגע מחוץ לעיר הנמל הקטנה נישטון – Nishtun  במזרח הרחוק של תימן לאחר שהותקפה לפנות בוקר בשבת, כך על פי התראה של ארגון הסחר הימי של בריטניה שעליו מפקח הצי המלכותי הבריטי.
"כלי השיט והצוות בטוחים", אמרו בארגון.
אף קבוצה לא נטלה מיד אחריות לפיגוע.
משרד ההגנה הבריטי סירב להגיב על התקיפה. דובר הצי החמישי של חיל הים האמריקני שמרכז פעילותו בבחריין, והמסיירת  בנתיבי המים של המזרח התיכון, אמר כי הוא מודע לאירוע, אך סירבה להגיב בנוסף.
חברת "אמברי מודיעין" – Ambrey Intelligence, חברת מודיעין ימי פרטית שמקום מושבה בבריטניה, זיהתה את הספינה שהותקפה כ- MV Hasan, ספינת מטען הנושאת את דגל סיירה לאונה, שהייתה בדרכה לסלאלה, שבעומאן.
האסאן רשומה כשייכת לחברת אואזיס ספנות ושות ' –  Oasis Shipping Co., חברה הרשומה באיי מרשל עם כתובת המקשרת אותה לכתובת בביירות של חברת ברהום הימית ושות'. חברה בשם זה פועלת גם מטרטוס , עיר נמל בצפון מערב סוריה. לא ניתן היה להקים קשר עם החברה לצורך קבלת תגובה מיידית.
החלק המזרחי של תימן בו הותקפה הספינה מוחזק על ידי הממשלה הלגיטימית המוכרת בעולם , על רקע מלחמת אזרחים ארוכת שנים.
בסוף נובמבר התפוצץ מוקש בים סוף מול חופי ערב הסעודית ליד תימן ופגע במכלית נפט. החשד נפל מיד על המורדים החות'ים הנתמכים באיראן, המחזיקים בבירה צנעא, וזוהו על ידי מומחי האו"ם כמי שמשתמשים במוקשים ימיים בסכסוך שלהם נגד הממשלה החוקית של תימן.