לוחמה פסיכולוגית "בגרוש":כטב"מ חיזבאללה צילם מפקדה ישראלית משטח לבנון

ביירות, לבנון – אתר החדשות של החיזבאללה – אלמנאר ,שהוא גם חלק מאגף התקשורת הרשמי של חיזבאללה, פרסם ביום שישי בערב סרטון חדש שהראה כי אחד ממל"טים של הארגון הלבנוני מצלם מרכז פיקוד ישראלי ליד הגבול הלבנוני  באזור הגליל העליון.

בפרק בטלוויזיה "סודות השחרור השני" של תחנת הטלוויזיה "אל-מנאר", מזל"טים של חיזבאללה מצלמים מרכזי פיקוד של צבא ההגנה הישראלי (צה"ל) בבראניט – Brannite וברוישת אל-עלם – Ruwaysat Al-Alam , שנמצאים שניהם בגליל העליון ובאזור חוות שבעא – Sheba’a Farms.

לדברי אל-מנאר, המזל"טים הצליחו לבצע את משימות הצילום שלהם, מרכזי פיקוד ישראלים, ללא הפרעה, על אף העובדה כי, על פי הדיווחים, כוחות ההגנה הישראליים ביצעו תרגילים צבאיים לאורך גבול לבנון-ישראל.
למרות שהמל"טים, ככל הנראה ,ביצעו את הצילומים מתוך שטח לבנון, הסרטון של חיזבאללה נועד להראות את יכולותיו הטכנולוגיות, תוך שהוא חושף חורים במערכת הביטחונית לאורך גבולות ישראל.

מוקדם יותר השבוע הגבירה ישראל את נוכחותה האווירית מעל לבנון, כאשר המזל"טים והמטוסים שלהם טסו צפונה מג'ביל (Byblos) ומזרחית עד לגבול סוריה, כאשר המקומיים דיווחו על טיסות בגובה נמוך ולזמנים קצרים.

במקביל, חיל האוויר הלבנוני ערך גיחות לילה נדירות, על רקע החשש לעימות חדש בין צבא ההגנה הישראלי לחיזבאללה.

מהלכים אלה באים בזמן של מתח רב באזור, שכן הרפובליקה האיסלאמית של איראן האשימה את ישראל בביצוע ההתנקשות בחייו של מדען הגרעין, מוחסן פחריזאדה, סמוך לעיר טהראן ב27- בנובמבר.

ישראל לא התייחסה להתנקשות; עם זאת, כמה פקידים איראניים כבר האשימו אותם בכך שהם לקחו חלק בהתנקשות.

Hezbollah drone captures rare footage of Israeli command center: video