מבזקי חדשות ליום 6-12-2020. מתעדכן

*- # לבנון – עימותים חמושים התרחשו עם עלות השחר בעיר בעלבק במרכז בקעה, בין מיליציות חמושות בהיעדרם המוחלט של כוחות הביטחון של לבנון והשתלטות בנשק של מיליציות שיעיות על העיר תוך ביצוע מעשי שוד, ואזרח נהרג כתוצאה מהעימותים.

*- #דמשק –  משבר אספקת קמח גדול בדרך לפגוע באזורים שבשליטת משטר אסד, לאחר שחברות רוסיות ביטלו 6 חוזים לאספקת חיטה בשבוע שעבר.

סך החיטה שהיו אמורים לספק לסוריה היה 450 אלף טון במחיר של 240 דולר לטון, אך החברות הרוסיות העלו את המחיר בשל האמרת מחיר החיטה בעולם, מה שהוביל לביטול שש העסקאות.

*- שר החוץ היווני: לא נקבל את חלומותיהם של העות'מאנים החדשים.
עיתונים ביוון כותבים: אנו זקוקים לחיסון נגד האימפריה העות'מאנית החדשה, ולא לחיסון לקורונה.

*- סערה ברשתות החברתיות באיראן נוכח מה שנראה ככנופיה של גנבים אכזרית במיוחד בעיר כרמאנשאה. שני סרטונים שעלו בימים האחרונים מלמדים על השיטה: "ציד" של אישה צעירה שצועדת לבדה ברחוב, הכאתה באלימות אכזרית, גניבת התיק והימלטות במכונית. צעירות בכרמאנשאה כבר הוזהרו לא להסתובב בעיר עם סכומי כסף גדולים או תכשיטים יקרים. הפשעים הללו שמתועדים הם עוד פן נוסף להבנת מה שעובר על איראן בימים אלה – מצוקה כלכלית גוברת לצד שימוש גובר של צעירים בסמים. האיראנים ברשתות מביעים תרעומת על המצב ברחובות וכפי שאחד כתב: "פעם היו נותנים כבוד בארץ הזו והיום כבר לא".(קרדיט:דורון פסקין)

*-  מקורות איראניים מדברים על התדרדרות בריאותו של המנהיג האיראני, חמינאי, מאז אמש, ומאשרים כי מקורבים לחמנאי חוששים מאוד ממצבו הבריאותי של חמינאי הפעם.

*- באיראן מתחילים לשאול : האם נקבל את הידיעה על מותו של חמינאי בטפטוף ? בינתיים מתחילים לדחוף את בנו למרכז הבמה שמנהיג הרוחני החדש של איראן.

תמונה

*- פרטים על טיוטת התקציב של השנה הבאה נחשפו באיראן .  המשטר הקצה, יותר משנה שעברה, משאבים כספיים עצומים למוסדות דת ותעמולה, תמך בחסידיו ומשך אליו תומכים חדשים, על חשבון פריטים הקשורים לבריאות הציבור, איכות הסביבה וארגונים מדעיים וטכניים.

*- החדשות בדבר אישפוזו של המנהיג העליון של איראן – חמינאי חופפות לידיעות המתפרסמות אודות פרוץ הסכסוך הפנימי באיראן ובמיוחד לאחר ההתנקשות בפאכרי זאדה. 

ללא ספק התחילה מלחמת ירושה אכזרית באיראן שלא תראו אותה על פני השטח אבל היא תהיה מדממת . 

*- מקורות איראניים מאשרים כי תפקידיו וסמכויותיו של לשכת המנהיג העליון חמינאי הועברו לבנו מוג'טבה חמינאי, המפקח על כמה מחלקות ביטחון ומודיעין באיראן. (צילום: Mojtaba Khamenei עם סולימני)

תמונה

*- מקורות איראניים: 10 מכליות איראניות המובילות מוצרי נפט יצאו לונצואלה.

*- הטלביזיה הסורית: בשנת 2020 חצו 5463 משאיות ומשאיות קירור  מסוריה לעיראק דרך מעבר הגבול באלבוכמאל (מעבר אלקאים ) .

*- פוג' 47 של צבא סוריה הפועלת במזרח סוריה צובעת את מחסומי הדרכים שבאחריותה בצבעי דגל איראן כדי שאף אחד לא יטעה מי הבוס כאן .

תמונה

*- לפני כמה ימים נמסרו לידי חיל הים המצרי מספר סירות סיור חופים על ידי גרמניה. היום הם כבר צולמו משתתפות בתרגיל הימי מדוזה-10 בשיתוף עם מיי יוון , קפריסין, האמירויות וצרפת .

תמונה

תמונה

*- נשיא מצרים העומד לבקר בצרפת בשבוע הקרוב עומד להזמין מחברת איירבס לויין ריגול מתקדם ביותר בעלות של מאות מיליוני אירו.

בשנת 2015, הנשיא המצרי רוצה להרשות לעצמו במהירות לווין תצפית ולוויין טלקום צבאי מצרפת. חמש שנים לאחר מכן, התוצאה עשויה להיות קרובה.

תמונה

*-  ג'ון רטליף, מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב- " הרפובליקה העממית של סין מהווה את האיום הגדול ביותר על אמריקה כיום, אפשר לומר איום הגדול ביותר על הדמוקרטיה והחופש ברחבי העולם מאז מלחמת העולם השנייה , בייג'ינג מתכננת לשלוט בארה"ב ובשאר מדינות העולם כלכלית, צבאית וטכנולוגית .

סין מבצעת ניסויים גנטים בחייליהם במטרה ליצור חיילים על אנושיים . המודיעין האמריקני גילה כי סין ערכה "ניסויים אנושיים" בחברי צבא השחרור העממי במטרה לפתח ולהנדס חיילים בעלי "יכולות משופרות ביולוגית . "

*- מצרים חשפה את הגרסה המתקדמת ביותר של הרכב הקרבי המשוריין שלה – תמסח 4 .

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

*- רמטכ"ל צבא מצרים הגיע בשבוע שעבר לבקר את כוחות צבא מצרים החונים על גבולה המערבי עם לוב כדי לבחון את מוכנותם הקרבית . בכך שולחת מצרים רמז ברור לטורקיה שלא לשלוח את כוחותיה ואת הכוחות הלוביים שהיא תומכת בהם , צזרחית לקו האדום שמצרים התוותה והצהירה שהיא תראה בכך עילה להתערבות צבאית של כוחותיה במדינה.

הכוחות ערכו תרגיל באש חיה מול עיני הרמטכ"ל :