מדינות המפרץ "לוטשות עיניים" למערכות ההגנה האוויריות מתוצרת ישראל

היום פרסם העיתון הערבי " המפרץ החדש" – אלחליג' אלג'דיד – Al-Khaleej Al-Jadeed כתבה תחת הכותרת " איחוד האמירויות מחפשת לקנות את מערכת "כיפת ברזל" מתוצרת ישראל.

קרדיט לתמונה: ג'וזף טרויצ'יק

בכתבה נכתב כי על פי דו"חות מודיעיניים יורש העצר מוחמד בן זאיד מאבו דאבי "התאהב" במערכת  ההגנה האווירית – "כיפת ברזל" והוא מנסה, מאז שחתם על הסכמי נורמליזציה ,  לרכוש אותה מישראל.

לפני כשבוע, כשנודע שראש ממשלת ישראל – בנימין נתניהו ,בלויית ראש המוסד – יוסי כהן , הגיעו לביקור בסעודיה , בעת ששר החוץ האמריקאי- פומפאו שהה אף הוא בריאד ,פרסמו מקורות ערביים כי בפגישה ביקש יורש העצר הסעודי בן סלמן מנתניהו לרכוש אף הוא מערכות הגנה אוויריות מסוגים שונים מתוצרת ישראל.

כידוע סעודיה מותקפת לעיתים קרובות ע"י החותים מתימן באמצעות כטב"מים מתאבדים וטילים בליסטיים בעלי מנגנוני הנחייה מדוייקים למטרה ,המסבים נזקים אדירים לכלכלה הסעודית.

פורסם אף שסעודיה לא מפעילה מתקני הפקה ועיבוד מוצרי נפט מודרניים חדשים שאך הסתיימה בנייתן  מחשש שיותקפו ויושמדו ע"י החותים מתימן בהוראה של איראן .

הסעודים יודעים היטב כי רק המערכות הישראליות יכולות להבטיח להם שמיים נקיים ובטוחים.

כזכור ארה"ב, השותפה במימון פרוייקט כיפת ברזל קנתה 2 מערכות כאלו ובעצם ימים אלו היא בוחנת אותן לקראת קליטתן על ידי יחידות צבא ארה"ב למינם.

Israel delivers first Iron Dome missile defence radar to US army

קרדיט לתמונה : דובר צה"ל 

תאור סכמטי  – איך עובדת סוללת כיפת ברזל:

How Israel's Iron Dome Works - Business Insider

קרדיט לאיור: "ביזנס אינסיידר"