צה"ל מפרסם ממצאי הדו"ח הראשוני על תאונת מטוס ה"סנונית"+ הערות

צה"ל מתיר כעת לפרסום: ממצאי דו"ח ראשוני, על תאונת מטוס ה"סנונית" שהתרחשה ב-24.11, בה נהרגו מדריך הטיסה ופרח הטיס ז"ל, הוגשו אמש למח"א נורקין, ע"י אל"מ א' שעומד בראש צוות המומחים שמונו לבדיקה.

מתוך ממצאי דו"ח הביניים, עולים בין השאר, הדברים הבאים:

¤ במטוס טופלה תקלה טכנית במנוע לפני כחודשיים וחצי ותקלה קלה נוספת, כשבוע לפני התאונה.

¤ במהלך הגיחה ביקש המדריך ממגדל הפיקוח להנמיך את גובה הטיסה, בהתאם לנהלים, ככל הנראה לצורך ביצוע תרגיל נוסף, זה היה הדיווח האחרון למגדל הפיקוח, לא התקבלו בקשר דיווחים על מקרה חירום או על תקלה עד קרות התאונה.

¤ המגע הוודאי האחרון של מערכות המכ"ם עם המטוס היה בגובה 900 רגל מעל פני השטח, לא ניתן לקבוע בשלב זה איזה תמרון ביצע המטוס עד הפגיעה בקרקע.

¤ מאובדן מגע המכ"ם ועד הפגיעה בקרקע חלפו לכל היותר שתי דקות.

¤ לא בוצע ניסיון לנטישת המטוס.

סיבת ההתרסקות עדיין אינה ידועה, בשלב הזה, הממצאים הועברו גם לידי המשפחות השכולות, החקירה נמשכת. ( קרדיט:דן אסולין מקבוצת נציב)

הפרשן הצבאי של האתר נציב נט מעיר כדלקמן:

*- השדה בו התרחשה התאונה מוכר כשדה אימונים לגישה לנחיתת חירום. נראה שזה מה שתורגל בטיסה והתאומה התרחשה בגובה נמוך. בהנמכה לנחיתת חירום יצאו מהמכם ולא הופיעו יותר כי התרסקו במקום להגביה לאחר מכן.

*- המגע הוודאי האחרון של מערכות המכ"ם עם המטוס היה בגובה 900 רגל מעל פני השטח, לא ניתן לקבוע בשלב זה איזה תמרון ביצע המטוס עד הפגיעה בקרקע.

עיקר הטיסה היה בגובה רגיל וכל הנמכה מ-2000 רגל דורשת תיאום מול בקרה. אני מניח שהבקרה יודעת למה ביקשו לרדת לגובה 900 (300 מטרים) ולמה אישרו.

קרדיט לתמונה:דובר צה"ל