ביידן: "ארה"ב לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

העיתון "ניו יורק טיימס" ציטט היום, יום רביעי, את נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן  שאמר כי " אני רוצה להיות ברור – לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני . זה הדבר האחרון שהמזרח התיכון זקוק לו כרגע . נשק גרעיני ברשות איראן יאיץ את ערב הסעודית טורקיה ומצרים להשיג בעצמם יכולות כאלה".

"ארה"ב תומכת בהמשך ההגבלות שתפקידם למנוע מאיראן ייצור של חומר בקיע היכול לשמש לייצור פצצה גרעינית . בכל משא ומתן עתידי בנושא הסכם הגרעין
טהראן תצטרך להסכים לדרישות חדשות ,כמובן אם הדבר יתאפשר, וכי עליה לטפל בפעילותה האזורית "הממאירה" באמצעות כוחות חיזבאללה בלבנון, בעירק, סוריה ותימן . על איראן לצמצם את ייצור מפעל הטילים המדוייקים."

Will the Iranian Nuclear Agreement Impact Iranian Foreign Policy and Domestic Politics? – South Asian Voices

הנוסח המדוייק של דברי ביידן, בנושא הגרעין האיראני:

ביידן: לחזור להסכם הגרעין עם איראן, זה לא קל.
בהצהרה מיוחדת שלו, ביום רביעי, אישר נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן, כי ממשלתו מתנגדת לאיראן גרעינית, הדבר האחרון שארצות הברית רוצה הוא, שבמזרח התיכון תהיה ריצה לנשק גרעיני.
הוא הוסיף, כי מדיניותו תומכת בפיתוח הסכמים נוספים, המחזקים את המגבלות על תוכנית הטילים של טהראן.
בראיון שלו ל"ניו יורק טיימס "האמריקאי, הוא ציין כי החזרה לתוכנית הגרעין של איראן לא תהיה קלה.
ראוי לציין כי ביידן, שאמור להיכנס לתפקידו עד 20 בינואר, מתמודד עם אתגרים רבים , והחשוב שבהם הוא כיצד להתמודד עם איראן, במיוחד לאחר ההתנקשות בחיי המדען הגרעיני האיראני, מוחסן פחריזדה, לפני כמה ימים .
ביידן הבהיר בעבר כי חזרה להסכם הגרעין , ממנו נסוג טראמפ, הייתה אחת ממטרות ממשלתו במזרח התיכון, וקבעה את התנאים, שאיראן תמלא את חובותיה.
למרות זאת, ביידן הודיע כי יש לתקן את ההסכם, והוא גם הדגיש כי אינו תומך בהסרת הסנקציות מיידית.
הוא אמר כי חזרה להסכם תהיה "נקודת מוצא למשא ומתן מתמשך", וכי וושינגטון תפעל עם בעלות בריתה לחיזוק והרחבת הסכם הגרעין, וטיפול בנושאים אחרים המדאיגים. "אם איראן תבחר בעימות, אני מוכן להגן על האינטרסים החיוניים שלנו ושל כוחותינו", כתב באתר CNN בספטמבר האחרון.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב