מבזקי חדשות ליום 3-12-2020. מתעדכן

*- מקור איראני מדווח: צוות צבאי אמריקאי בכיר מגיע לקטאר כדי לאפשר שימוש בבסיסים אמריקניים בקטאר לצורך פעולות צבאיות נגד המשטר האיראני.

*- "הממשל החדש בארה"ב לא יהיה גרוע יותר מממשל אובמה וסביר שהוא יעשה תיקונים גם אם מינוריים בהסכם בדגש על פרצות של טילים ותמיכת טרור ובעיקר פיקוח ומשך חלות ההסכם. יש כל הזמן פעילות לעיכוב ושיבוש הפרוייקט, זה לא נעצר לרגע כולל בימי אובמה ולא יפסק בעתיד. אין באופק מתאר תקיפה של ישראל עם מטוסים, צאו מהסרט. אם איראן תגיב לחיסול פחריזאדה זה יאפשר מינוף למכת נגד אבל מוגבלת ובכפוף לאופי התגובה האיראנית ולכן היא בסבירות גבוהה לא תכלול שיגור טילים אלא יותר ניסיון לעין תחת עין".

*- נשיא לבנון מישל עון למתווך האמריקני בנושא המו"מ על גבול המים הטריטוריאליים עם ישראל: ניתן להתגבר על המכשולים שצצו בסבב המשא ומתן האחרון באמצעות "דיון מעמיק" . (כאן חדשות)

*- ישראל העבירה היום לרשות הפלסטינית את כספי המיסים שהיא גובה עבורה בסך של  3.7 מיליארד שקלים.

*- הנשיא האיראני דוחה הצעת חוק שאושרה בפרלמנט הקוראת להפסיק את הביקורים של פקחי האו"ם הבינלאומי ולהגדיל את העשרת האורניום ל- 20%.לבנון 24.

*- ישראל לקחה ברצינות את האיומים שהתפרסמו בעיתונים מרכזיים הקרובים למנהיגי איראן בהם איימו לשגר טילים לחיפה ותל אביב מאיראן, ישראל הבהירה ושלחה להנהגה האיראנית מסר ברור דרך ערוץ חשאי כי תקיפה כזו תשבור את כל הכללים ותהיה מחוץ לתחום ההבלגה, על ההנהגה באיראן לדעת שהיא עצמה תהפוך ליעד לחיסול בין שאר המטרות בבירת איראן ישראל הוסיפה גם באיום למנהיגים העוינים כי גם בני משפחותיהם יפגעו באופן ישיר . המסר הועבר לאיראנים וכעת שהמסר הועבר ובישראל יודעים זאת שהם יודעים הם מקווים שבאיראן יקחו זאת בחשבון בחישוביהם. הוושינגטון טיימס

*- בתום תהליך ארוך של בנייה והכנות בגרמניה, היום (רביעי) תחליף ״סער 6״ החדשה את דגלה לדגל ישראל ותעבור רשמית לידי זרוע הים. משם יתחילו לוחמי הסטי"ל להכין אותה למסע שבסיומו תגיע ״אח"י מגן״ לבית החדש שלה – בסיס חיפה.

*- סי אן אן חשף מסמכים על אוזלת יד של שלטונות הבריאות הסינית בווהאן עם פרוץ המגפה . וכן נודע כי מקרי קורונה ראשונים נמצאו בארה'ב עוד הרבה קודם לכן.
מסקנה- לא ניתן כלל לסמוך על המערכות הממשלתיות. הן לא יעילות בעליל.

*- כמעט ארה"ב כולה הפכה לנקודה חמה של COVID-19

בעוד שבכירי הבריאות ממשיכים להזהיר מפני גל COVID-19 לאחר חג ההודיה בשבועות הקרובים, ארה"ב כבר חווה גל חסר תקדים של המגיפה שהפכה למעשה את כל המדינה לנקודה חמה, על פי מפת ממשלה פנימית חדשה.

בשבוע שעבר עברה ארה"ב סף שנחשב לכמעט בלתי נתפס – יותר מ -200,000 מקרי COVID-19 חדשים ביום אחד. מדינות המערב התיכון כמו איווה, מינסוטה, מישיגן, אילינוי ואוהיו ספגו מכה קשה בזינוק האחרון.

עם זאת, גם כאשר COVID-19 פוגע באזורים כפריים בכוח מסוים, מפה שנכללה בתסקיר פנימי שהופק על ידי המחלקות לביטחון פנים ושירותי בריאות ושירותי אנוש מראה כי כמעט בכל מדינה במדינה יש מספר מחוזות המסומנים כ"נקודות חמות מתמשכות ".

*- יותר מדי מסוכן- שלטונות ניו יורק מבקשים מבני 65 ומעלה שלא לצאת מהבית. רק בנובמבר נדבקו בארה'ב כ-4 מיליון אזרחים. ההערכה כי דצמבר תהיה שוברת שיאים מכאיבה במיוחד.

*- איראן: מדען שוודי-איראני יוצא להורג באשמת ריגול עבור ישראל

אחמדרזה דגאליאלי נידון למוות באשמת ריגול, וגזר דינו צפוי לקרות כבר היום.
ארגוני זכויות האדם ואישתו זועקים לעזרה: "אחמדרזה דג'אלי נמצא בסיכון מיידי להוצאה להורג ורק תגובה חזקה ודחופה מצד הקהילה הבינלאומית יכולה להציל את חייו."

אשתו של דג'אלי, וידה מהרניה, אמרה: "דיברתי איתו לפני שבוע ומה שהוא אמר שיקרה מתרחש. הוא יוצא להורג בשלב כלשהו היום, אלא אם כן מישהו יתערב, אני לא אדם פוליטי, אבל כל מה שאני יכולה לבקש הוא שמדינות בעלות השפעה, אולי אוסטריה וארה"ב, יבקשו מאיראן לבטל את עונשו. אני מקווה שהתקשורת תעזור לי."

שרת החוץ של שבדיה, אן לינדה, אמרה בשבוע שעבר כי שוחחה עם מקבילה האיראני, ג'וואד זריף, לאחר הדיווחים שאיראן עשויה לבצע בקרוב את גזר דין המוות של דג'אלי.
איראן אומרת כי כל הליכי בית המשפט מוצו. ובית המשפט העליון במדינה אישר בשנת 2017 את עונש המוות.

דג'אלי, רופא מרצה במכון קרולינסקה בבירת שוודיה שטוקהולם, נעצר באיראן בשנת 2016 ומאוחר יותר הורשע בריגול למען ישראל, לאחר שהואשם במתן מידע לישראל כדי לסייע לה להתנקש בכמה מדענים גרעיניים בכירים. חבריו אמרו שהוא נאלץ להודות.
בחודש שעבר 153 חתני פרס נובל חתמו על מכתב שהופנה למנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, וביקשו לשחרר את דג'אלי, אך לצערם המכתב נענה בשלילה.

זו לא הפעם הראשונה ולבטח האחרונה שאיראן מוציאה להורג אזרח שלה באשמת ריגול לטובת ישראל.  הקודם שהוצא להורג בחודש יולי השנה היה מחמוד מוסאווי מאג'ד, שהורשע בריגול ושיתוף פעולה עם המוסד וה – CIA, ותרם מידע מסווג שהוביל לחיסולו של סולימאני. (קרדיט : אנשי הצללים בטלגרם)

*- הודו ביצעה ניסוי מוצלח ביום שני בטיל "ברהמוס", פיתוח משותף שלה ושל רוסיה. הטיל שוגר מהמשחתת ההודית INS Ranvijai, ופגע במטרה מרוחקת כשלוש מאות קילומטרים.

הטיל, בעל מנוע דו שלבי מונע דלק מוצק ונוזלי, הינו הטיל ההיפרסוני המהיר ביותר כרגע בשירות מבצעי (תואר שכנראה יאבד בקרוב לטובת ה"זירקון" הרוסי). הוא משייט במהירות של 2.8 מאך, בגובה של 5 מטר בלבד מעל פני הים. שילוב תכונות זה הופך אותו לקשה במיוחד ליירוט.

לטיל יש יכולת לשאת ראש קרב קונבנציונלי או גרעיני של בערך 300 קילוגרם. יש לו טווח של בערך שש מאות קילומטר, טווח שצפוי להשתדרג בעתיד. יש לו רדיוס שגיאה מעגלי של מטר אחד בלבד, וניתן לשגר אותו מסוגים רבים של פלטפורמות.

BrahMos Anti-Ship Missile Hits Target at Max Range