מה הקשר בין אבן כבוד השמש לתוכנית הגרעין האיראנית?

בעקבות חיסול פחריזאדה, ראש תוכנית הגרעין הצבאית של איראן, הופיעו תמונותיו ברשת, וכן גם איור שבו נראה פחריזאדה מתחבק עם סולימאני, ורואים באיור את טבעת אבן העקיק הצהובה שענד על אצבעו.
כמובן שהצדיק פחריזאדה עונד בנוסף לטבעת הצהובה, גם טבעת עם אבן האודם, הדומה לזו של סולימאני.

לפני שלושה ימים זכיתי לראות הרצאה מרתקת מעשירה ומחכימה, של ידידנו נעם בנעט, ובין היתר הוא הראה את האיור של פחריזאדה מתחבק עם סולימאני.

בסוף ההרצאה, בפרק השאלות והתשובות, סיפרתי לנעם ולצופים בהרצאה, מעט על משמעות הטבעת של פחריזאדה.
אולי זה המקום להזכיר כי המאמר הראשון שפרסמתי בטלגרם בתשובה לשאלות, לאחר חיסולו של סולימאני, היה על משמעות הטבעות באסלם, שנכלל במאמר שפרסמתי באתר זה, לאחר הבעיה בה נתקל קאאני, מחליפו של סולימאני, בפגישתו הראשונה עם מפקדי המיליציות השיעיות בעיראק.

היות והתחוור לי שלא הזכרתי במאמר הקודם את הסגולות המיוחסות לטבעת הקעיק הצהובה, אז הנה מעט מידע בנושא.

למי ממליצים לענות טבעת עקיק צהוב?

בדרך כלל זה יהיה למי שרוצה ללכת ללמוד באוניברסיטה, ולמי שרוצה לפתוח עסק חדש.

ומה התכונות המשויכות לאבן זו?

טבעת עקיק צהובה, הידועה גם בשם "כבוד השמש" (شرف الشمس) אמורה להעניק לעונד מיקוד – פוקוס מוגבר, כוח רצון והיגיון, וכן לחזק את הביטחון העצמי ולחזק את יכולת הריכוז וגם חיזוק ליכולת האנליטית.
בנוסף המסורת אומרת כי טבעת זו תשמש הגנה ותרחיק צער ומזל רע, תמנע מהעונד מצוקה, ותפזר עננה הרובצת מעליו, ובנוסף לכל אלו וסגולות רבות נוספות, נאמר שישנן גם סגולות ריפוי למחלות שונות ובעיקר למחלות נפש, בזכות סגולת פיתוח חוש ההומור, ותחושת השלווה והתקווה, לא אמנה את כל הסגולות, רק אסיים באמונה האומרת שהטבעת גם מעניקה אריכות חיים…

אציין כי יש באיראן המאמינים כי חריטה על אבן כבוד השמש, מותרת רק ביום אחד בשנה, ב 19 בחודש פרוודין (Farvardin = فروردین) החודש הראשון בשנה ההיג’רית השמשית האיראנית, ורק בין השעות 11 בבוקר ל11 בלילה. (במיוחד אם רוצים לחרוט את חותם שלמה, אשר אמור להגן ולגבור על שדים…)
* תוכלו למצוא את חותם שלמה על כל אבן לשיבוץ בטבעות, והוא מגיע במספר צורות, ולהבנתי לכולן נלוות מגבלות הקשורות לחריטה, אבל יש המאמינים כי כוחו של החותם, “שווה" במיוחד, על האבן הצהובה.

אוסיף כי אבני עקיק – אגת – קוורץ, על סוגיהן השונים נמצאים בשימוש האדם כבר מהתקופה הנאוליתית, ובמסורת היהודית יש להניח כי ניתן לייחס לאבני קוורץ שונות, שהיו זמינות באזור ובשימוש האדם לתכשיטים וקמעות, אל חלק מתריסר אבני החושן של הכהן הגדול בבית המקדש, לדוגמה אבן האודם המשויכת לשבט ראובן, יש המזהים עם אבן קרנליאן, וכך גם יש המייחסים אבני קוורץ אחרות למרבית אבני החושן.

אזכיר לכם כי טבעתו המפורסמת של סולימאני והטבעת האדומה של פחריזאדה, משובצת בקרנליאן,
ודבר נוסף – במאמר המקורי הזכרתי שברוב המקרים נראה טבעת כסף ועליה חריטה "מוחמד שליח האל" (مُحَمَّد رَسُول الله מוחמד רסול אללה) אבל יש טבעות שעליהן נראה חריטה שונה, כמו זו שעל פי המסורת הייתה חרוטה על טבעתו של עלי: الله الملك = אלוהים הוא המלך / הריבון.

ולסיום אספר לכם על טבעת כסף אחת קטנה, שנמצאה בקבר אישה מהמאה התשיעית, ועל אבן אמטיסט (אַחלָמָה) בצבע ורוד-סגול המשובצת בטבעת היה חרוט: الى الله = לאלוהים, בכתב כופי קדום שהיה נפוץ בין המאות השמינית לעשירית.

Viking-Womn-Warior-islamic-Allah-Ring
עד כאן הכל אולי נשמע כדבר רגיל, אבל הקבר נמצא בשוודיה, ליד העיירה Birka כ- 30 ק"מ מסטוקהולם, והאישה הייתה וויקינגית שנקברה עם תכשיטים שונים וביניהם הטבעת.
איך הגיע לידיה הטבעת הזו? אף אחד לא יודע, אבל השערות שונות ישנן לרוב.

 

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון