משמרות המהפכה האיראנים בסוריה מעלים כוננות מחשש להסלמה בחזית הגולן

גורמים סורים ואחרים, הקשורים לקבוצות חמושות עירקיות אמרו, כי כוחות משמרות המהפכה האיראנים, והמיליציות הקשורות אליה בסוריה, קיבלו התרעות בדבר הסלמת מתח אפשרית בחזית הגולן.
המצפה הסורי לזכויות אדם אמר, כי כוחות משמרות המהפכה האיראנים הוציאו פקודות  לפיהן, הם דורשים מאנשיהם ומאנשי המיליציות החמושות המקומיות המזוהות עימם , להעלות כוננות ולבטל את החופשות, בקרב כל הגורמים בעיר אל-מיאדין ובאזוריה הכפריים, ובאזור הכפרי המזרחי של נפת דיר א-זור שבמזרח סוריה בקרבת הגבול עם עיראק.
בתקופה האחרונה, ישראל פתחה ,מחדש, בכמה תקיפות על אתרי המיליציות האיראניות בסוריה.
על פי המצפה הסורי , לאור התקיפות האוויריות העזות, שנערכו על אתרי משמרות המהפכה האיראנים, והמיליציות הנאמנות להן, באזור דיר א-זור המזרחי, במהלך חודש נובמבר, הועלתה הכוננות ובוטלו החופשות.
גורמים הבקיאים בענייני המיליציות החמושות בעיראק אמרו, כי חלקם קיבלו פקודות דומות, וכי חבריהם התבשרו על מוכנות ל"פעולה מיידית ".
המקורות הוסיפו לאתר "אל-חורה" כי תנועת המעבר מסוריה לעיראק כמעט נעצרה, בעוד השיירות ממשיכות להיכנס מעיראק לסוריה דרך מעבר אלקאים.

המתיחות באזור גברה לאחר שאיראן האשימה את ישראל בהתנקשות בחייו של מדען הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה, ביום שישי האחרון, סמוך לטהרן, וגורמים רשמיים הודיעו כי הנשק ששימש במבצע היה "מתוצרת ישראל", וכי המבצע היה מורכב ובוצע במתווה חדשני.

עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן אמר כי "פעולת חיסול פאחריזאדה הייתה מורכבת מאוד, החיסול התרחש ללא מתנקשים פיזיים אלא באמצעות ציוד אלקטרוני (שככל הנראה נשלט מרחוק)".

ארצות הברית והקהילה הבינלאומית מאשימות את איראן בכך שהיא פועלת לערער את היציבות באזור על ידי ניהול מלחמות פרוקסי בסוריה, עירק, תימן ולבנון, באמצעות מיליציות חמושות התומכות בה, כדי לתפוס את השלטון במדינות אלה.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב