"מצרים שלא הכרתם" – הרצאה  בנושא

באתר האינטרנט של סא"ל (בדימוס) אלי דקל פורסם לאחרונה הרצאה שלו בנושא "מצרים שלא הכרתם". ההרצאה היא חלק מיום עיון בנושא "האם מצרים מאיימת על ישראל?". יום העיון הוא בחסות עריית לוד והספרייה העירונית לדורות.

יום העיון פורסם בשני חלקים:

בחלק הראשון – הרצאה של דקל העוסקת במצרים כיום. בהרצאה: דנה בבעיות הכלכלה ומיזמי הפיתוח שלא עולים יפה;  בצבא המשמש למעשה כגוף המרכזי המנהל את המדינה ובתנאי השירות המועדפים של המשרתים בצבא והנזק הנגרם לשלטון המצרי עקב כך. בהרצאה מנותחים "האויבים" של מצרים המאיימים עליה מבחוץ, כשלדעת המרצה הם מועצמים מאוד על ידי התקשורת בישראל וצבא מצרים כמעט שלא נערך לקראתם. לדעת דקל הסכנה האמיתית הרובצת על המשטר במצרים הוא העם המצרי המאוכזב קשות מנשיאו על רקע בעיות כלכליות (לא בעיות על רקע דתי של האחים המוסלמים!). בהרצאה מועלים נתונים שלפיהם תהליך ההתעצמות הצבאית המואצת העלול להביא את מצרים לידי חדלות פירעון.

בקישור:  http://www.dekelegypt.co.il./201127

בחלק השני – דיון מוסרט שהתקיים בעקבות הרצאתו של דקל. במסגרת הדיון הועלו תובנות נוספות שלא נדונו בהרצאה כגון: מה מניע את מצרים להתכונן למלחמה עם ישראל; מצרים בונה יכולות לנהל מלחמות ממושכות ללא תלות באספקת אמצעי לחימה על ידי מעצמה כזו או אחרת;  צה"ל בונה יכולות על יכולות טכנולוגיות של מדינת ישראל, אבל איש לא יכול לערוב לנו שגם אויבי ישראל לא מפתחים יכולות דומות שלא מוכרות לקהילת המודיעין בישראל; הסכם השלום עם מצרים הוא פיקציה ולמעשה מדובר בדחליל שלום.

בקישור:  http://www.dekelegypt.co.il./201126

קרדיט: סא"ל (בדימוס) אלי דקל – חוקר מערכות תשתית בארצות ערב