חיזבאללה סיכל ניסיון להתנקש בחייו של נסראללה

האירועים הפוליטיים מואצים מתחילת שנת 2020, שהחלה את יומה הראשון, עם רעידת האדמה של חיסול מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סלימאני, ואבו מהדי אל-מוחנדיס, סגן מפקד כוחות אלחשד אלשעבי העירקיים, לרצף המהיר של האירועים בזירה המסוכנת ביותר בעולם, "מעגל המזרח התיכון", המתרחב ברציפות, כדי להגיע אתמול, אל תוך איראן, עם התנקשותו באחד ממדעני הגרעין החשובים ביותר שלה.

הכתב וואסים סולימאן אמר ב"ספוטניק " כי " העניין מסתבך לאחר שהעיתון הכוויתי "אל ג'רידה", חשף  כישלון ניסיון התנקשות בחייו של מזכ"ל החיזבאללה הלבנוני, חסן נסראללה, לפני מספר ימים, הדלפות שפורסמו יום אחד בלבד לפני רצח המדען האיראני".

ההדלפות שפרסם האתר הכוויתי עברו מבלי משים בלי שום הערה, עד שהטלוויזיה הישראלית בערבית –  "מקאן" פרסמה את הפרטים הללו, תוך שהיא מצטטת את האתר, ורומזת ,"אולי" , כי מידע זה יכול להיות נכון, תחת הכותרת הפשוטה "אפשר שישראל תכננה להתנקש בחייו של חסן נסראללה. "

על פי המקורות ,שהעיתון הכוויתי הגדירם כ-"מקורבים" למפקד כוח קודס האיראני, האלוף איסמעיל קאאני, בשבוע שעבר הצליח חיזבאללה הלבנוני לחשוף מבצע גדול שישראל הכינה להתנקש בחייו של מזכ"ל חסן נסראללה, ומספר רב של מנהיגי הפלגים הפרו-איראניים בסוריה, עירק ופלסטין.

המקורות ציינו כי "נסראללה הביא לידיעת קאאני את כל פרטי המידע וההערכות במהלך פגישתם בביירות.

רצח המדען האיראני, מוחסן פחריזאדה, ביום שישי, העלה שאלות רבות לגבי הסיבות והתזמון של פעולה זו ומי עומד מאחוריה.

תמונה

מהרגע הראשון מאז היוודע ניסיון החיסול, אתרים איראניים רבים שיתפו תמונה של נתניהו בה מופיע המדען האיראני במצגת בשנת 2018, שם הזהיר מפני התקדמות תוכנית הגרעין האיראנית, כפי שטען, ואחריה הצהרות איראניות באשר למעורבותה של ישראל בחיסול.

פעולות אלה ואחרות מעלות את הדעת על "תוכנית ב' ", שעל פי העיתון הכוויתי, קובעת שישראל עצמה תפתח  בינואר הבא בתקיפה נגד מתקני הגרעין והטילים האיראניים ומפקדת בעלות בריתה של איראן באזור, עוד לפני שעזיבת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את הבית הלבן ב -20 בפברואר , אם הסיבוכים הפוליטיים והצבאיים ימנעו מוושינגטון לבצע זאת.

כל האירועים שביצעה ישראל באזור מצביעים על כך שהיא נוקטת מדיניות של תקיפות קלות ומהירות, ונמנעת ממעורבות ישירה, גם מחוץ לגבולותיה הרחוקים כמו איראן.

לדוגמא, ישראל מבצעת תקיפות מהירות, רובן מחוץ לגבולות, המכוונות שוב ושוב נגד הכוחות הסורים באזור הגולן ודמשק, ונמנעות בזהירות מהתנגשויות והסלמה ישירות.

כל הסימנים מצביעים על כך שישראל נוקטת מדיניות של פגיעה ביעדים ספציפיים קטנים והימנעות ממבצעים גדולים, או ניהול מלחמה גדולה, כדי למנוע מבוי סתום דומה למה שקרה במלחמתה עם חיזבאללה בשנת 2016.

מזכ"ל חיזבאללה הלבנוני, חסן נסראללה, אישר בהצהרות שנשא באמצע החודש, עליו דיווח אתר הטלוויזיה "אל-מנאר" של המפלגה, כי "במהלך התמרון הישראלי האחרון דובר על נכונות ישראלית לעשות משהו בלבנון או ברמת הגולן." .

נסראללה הדגיש כי "ישראל חשה דאגה רבה, אך מבינה כי אינה יכולה לעשות ככל העולה על רוחה בלבנון", תוך שהוא רומז שהיא נמנעת מפעולה צבאית ישירה.

בהצהרותיו הדגיש נסראללה את הצורך בזהירות יתרה במהלך החודשיים הקרובים, וכי "ציר ההתנגדות" חייב להיות מוכן מאוד, "להגיב כפל כפליים במקרה של טיפשות אמריקאית או ישראלית כלשהי."

נסראללה קשר את פיטוריו של הנשיא טראמפ את שר ההגנה האמריקני לרצון לבצע מהלכים באמריקה ומחוצה לה וציין כי "טראמפ מסוגל לכל דבר כי הוא חושב שהמנדט בידו."

 

נסראללה: "חיסול סולימאני - שווה את ראשו של טראמפ" | חדשות 13