מבזקי חדשות ליום 28-11-2020. מתעדכן

*- נחשף דו"ח מודיעין מסווג : בנק איראני עקף את הסנקציות והשתמש בבנקים מקנדה (טורונטו). מליארד דולר זרמו לחשבונות דרך איחוד האמירויות ודובאי, לטובת מימון פעילות הטרור של חיזבאללה וחמאס.

קרדיט:ונקובר אובזרבר

*- מטוס מטען Il-76 הגיע אתמול לדמשק ממוסקבה (ונוקובו). ככל הנראה, העברה של לימוזינות ממשלתיות. צפוי ביקורו של פוטין בדמשק?

*- דיווח לא מאומת על פריסה חשאית של כוחות בריטיים בשדות הנפט הסעודים.

*- דיווחים שמגיעים כעת מארה"ב מספרים על כינוס של ראשי הצבא ויחידות ה CIA.
אם לחבר בין הדיווחים האחרונים על כינוס של ראשי הצבא בישראל , פריסת כוחות נ"מ בריטים בסעודיה וכינוס ראשי ה CIA בארה"ב אז המסקנה היא שמשהו מתבשל בציר ארה"ב אירן. (קרדיט: קבוצת חדשות החוץ A.G)

החיבור הכי טבעי של צבא ארהב עם CIA הוא בהקשרי אפגניסטן שם לשני המערכים יש בסיסים פעילות ומקורות ואם צפוי פינוי יש להם הרבה היערכות מוקדמת. לשאר הזירות, בטח אלו המעניינות אותנו ה-CIA פחות שחקן.

*- מוחסן פאקרי זאדה, מדען גרעיני איראני, נורה למוות ברחובות אבסארד, טהראן.

זה לא עוד מדען! זה המדען! ראש הפרוייקט.

ישראל מציבה רף גבוה לאיראן – החיסולים אלה של המדענים יכולים לעכב את המשך הפרויקט ללא ספק. אפשר וחיסול המדען שווה בחשיבותו לחיסול סולימאני.

*-  איראן: – עפ״י דיווחים איראנים לפני זמן קצר חוסל מוחסן פחריזאדה, מדען ואחד המייסדים של תוכנית הגרעין האיראנית.  אלמונים הגיעו בסמוך אליו כאשר שהה בעיר אבסרד שבצפון איראן, כדור נורה לראשו ולאחר ניסיון להצלת חייו שכשלו בבית החולים התקבלה הודעה רשמית על מותו.(קרדיט:🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- איראן| חיסול מדען בכיר בתכנית הגרעין

דיווחים במרשתת באיראן, לפני זמן קצר חוסל מוחסן פחרי-זאדה, מדען הקשור לתוכנית הגרעין האיראנית.
על פי הדיווחים, הגיעו אלמונים בסמוך אליו, כאשר שהה בעיר אבסרד שבצפון איראן וירו בו מטווח אפס לראשו. כוחות הצלה איראנים שהגיעו למקום, הבהילו אותו לבית חולים, שם לפי הדיווחים, נכשלו נסיונות ההצלה והכריזו על מותו.

מוחסן היה אחד המדענים המשפיעים והבכירים ביותר בתחום המחקר המדעי בנושאי הגרעין במדינה והיה ראש תוכנית הגרעין באיראן לשעבר.
הוא היה המדען היחיד שהזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוסף התקשורת הישראלית דיווחה בעבר, כי נסיונות ההתנקשות בו נכשלו מספר פעמים בשנים האחרונות.עוד טענו בתקשורת בישראל כי שמו של המדען הגיע למוסד באמצעות רשימות האו"ם. (קרדיט:חדשות ביטחון שדה)

*- דובר ארגון האנרגיה האטומית של איראן, Behrouz Kamalvandi, מכחיש כי התרחש חיסול וכי כל מדעני הגרעין בריאים לאחר הדיווחים שהופצו כי מוחסן פחריזאדה נהרג. ממשיכים בהכחשות כרגיל , אני מקווה שיצלמו את ההלוייה או סוכת האבלים כדי לשכנע אותם .אם לא נדרוש ספירה מחדש של המדענים.

*- כלי תקשורת המקורבים למועצה העליונה לביטחון לאומי אישרו את הידיעה על חיסול מדען גרעיני איראני.

מוחסן_פחרי_זדה מוכר מאוד, ידוע כאבי פרוייקט הגרעין האיראני . בנוסף לפאכריזדה, ישנם שמות נוספים כמו מוחמד מהדי טהראנצ'י הנמצאים במידע שפורסם על פרויקט זה.

*- נתניהו: ״בחלק מהדברים שעשיתי השבוע אני לא יכול לשתף אתכם״. משהו זז במזרח התיכון.

*- משמרות המהפכה בטהראן מבטיחים : " הציונים ישלמו הפעם מחיר כבד "