רופאים אמריקאים: תופעות הלוואי מהחיסון לקורונה לא יהיו "טיול בפארק"

רופאים אומרים שהמרכז לבקרת מחלות האמריקאי (CDC) צריך להזהיר אנשים שתופעות הלוואי מחיסון לנגיף הקורונה – COVID-19 לא יהיו "טיול בפארק"

כנראה שהחשש ,החובק עולם, מלהתחסן נגד נגיף הקורונה באמצעות החיסונים שפותחו עד כה , והמידע על תופעות הלוואי החלו להתפרסם ברבים , הוא יותר ממוצדק.

רופאים בכירים בארה"ב חוששים שרבים שיקבלו את הזריקה הראשונה של החיסון ירגישו כה רע עד שלא יגיעו לקבל את המנה השנייה מחשש התופעות עוד תגברנה ויביאו אותם לסבל שלא יוכלו לעמוד בפניו.

" המרכז לבקרת מחלות האמריקאי – CDC חייב להיות שקוף בנוגע לתופעות הלוואי שאנשים עלולים לחוות לאחר שיקבלו את הזריקה הראשונה שלהם לחיסון נגד וירוס הקורונה", כך הפצירו הרופאים במהלך פגישה ביום שני עם יועצי המרכז – CDC.

ד"ר סנדרה פרייופר אמרה כי גם חיסוני ה- COVID-19 של פייזר וגם של מודרנה דורשים שתי מנות והיא חוששת אם מטופליה יחזרו למנה שנייה בגלל תופעות לוואי שעלולות להיות לא נעימות לאחר הזריקה הראשונה.

"אנחנו באמת צריכים לגרום למטופלים להיות מודעים לכך שזה לא יהיה טיול בפארק", אמר פרייפר במהלך פגישה וירטואלית עם הוועדה המייעצת למנהלי חיסונים, קבוצה חיצונית של מומחים רפואיים המייעצת ל- CDC, שהיא גם אשת קשר לוועדה. "הם הולכים לדעת שיש להם חיסון. הם כנראה לא ירגישו נפלא. אבל הם חייבים לחזור למנה השנייה של החיסון. "

שתי החברות הודו כי החיסונים שלהן יכולים לגרום לתופעות לוואי הדומות לתסמינים הקשורים ל- COVID-19, כמו כאבי שרירים, צמרמורות וכאבי ראש.