מבזקי חדשות ליום 27-11-2020. מתעדכן

*- ביום חמישי נהרגו 19 חמושים פרו-איראניים בהתקפות אוויריות שכוונו לעמדותיהם במזרח סוריה, כך מדווח המצפה הסורי לזכויות אדם.

"כלי טיס ישראלי" ביצעו את התקיפות וכיוונו למילציה חמושה שאינה סורית הנאמנה לאיראן בסמוך לעיר אלבו כמאל, על הגבול עם עיראק, באזור הגבול המזרחי ביותר של דיר א-זור.

*- מטוסים לא מזוהים תקפו היום עם שחר ,(המצפה הסורי טוען כי אלו מטוסים ישראלים, יום חמישי), לאתריה ולמיקומם של מיליציית "חטיבת הזיינביון" בשתי השטחים אלג'לאא ואל-חמדאן, מערבית לאלבו כמאל, באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור.

התקיפות גרמו להרוגים ונזק רב למבנים וכליי רכב שונים, מהדיווחים עולה כי 19 לוחמים מאותן מיליציות נהרגו במקום .בין ההרוגים שני מפקדים בכירים שנמצאו באותה עת התקיפה באזור. מספר ההרוגים צפוי לעלות ישנם עשרות פצועים, חלקם במצב אנוש, בנוסף לדיווחים על הרוגים ,ההפצצה גרמה להרס רב באתרים ומחסניי אמל"ח.

تصاعد الدخان بعد قصف سابق البوكمال السورية (أرشيف)

*- ההערכה בצה"ל כי זירת מטעני החבלה בגבול סוריה הונחה בידי מיליציות פרו איראניות הפועלות בסוריה סיכוי לא קטן שאלו לוחמים מחטיבת הזיינביון ,אותם אלה שהותקפו היום עם שחר . על זה מעיר הפרשן גיא : "זיינביון במרחב אבו כמאל לא ממש מטרידים ומעניינים את ישראל. כשתוקפים שם זה לסיכול אמלח ותשתיות ולא להרג פעילים. אם היה עניין לגבות מחיר בנפש מהארגון היו מטפלים ישירות באלה היושבים במרחב הגולן."

*- מדינות אירופה לא ידחפו את ממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין עם איראן

ישנו חשש גובר לגבי המחקר הגרעיני של הרפובליקה האיסלמית, אך דיפלומטים בכירים מהאיחוד האירופי אומרים שלא יאיצו בנשיא הנבחר לחזור להסכם ממנו נסוגה ארה"ב בשנת 2018 .

*- הדיוויזיה הרביעית האיראנית הכשירה עשרות מתושבי אל-מיאדין וסביבתה לקראת שליחתם לצירים הדרומיים של דיר-א-זור. תגבורת זו עולה בקנה אחד עם תגבורת רוסית בשדה התעופה חמימים וטבקה, במערכה שלפי ההערכה מתמקדת במדבר דיר אזור, ומגיעה לג'בל אל-בישרי ואל-קום. דיווחים כי העיר מוהין עדיין תחת התקפה מצד דאעש עד לרגע זה, והארגון פתח היום עם שחר התקפה נוספת על נקודות כנופיות אסד ממזרח לאל-סוח'נה ועל נקודות בסביבת שדה התעופה טיאס, שם מוצבת הדיוויזיה ה -11. דיווחים כי כוחות צבא הקומנדו של המהפכה (קבוצת עריקים מהצבא הערבי הסורי) באל-תנף הגבירו את כוננות הלחימה שלהם בימים האחרונים.

*- ח"כ שלמה קרעי מהליכוד על חשיפת ליברמן: "ליברמן מוכר את ביטחון ישראל בשביל פוליטיקה זולה. בושה וחרפה".

כזכור, ליברמן טען מוקדם יותר במליאת הכנסת כי חמאס מייצר טילי שיוט ופצצות מצרר מתקדמות. עוד טען ליברמן כי נתניהו וגנץ מסתירים זאת בעזרת הצנזורה הצבאית, וכי מדובר בהפקרת ביטחון תושבי עוטף עזה. יש שיפרשו כי ח"כ שלמה קרעי למעשה מאשר את דברי ליברמן, שעד כה לא זכו להתייחסות ממקור כלשהו בממשלה.

*-הקבינט הסעודי דחק אתמול (רביעי) בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) להיכנס מייד ולבדוק אתרי גרעין איראניים, והזהיר כי טהרן עשויה לבצע פעילויות גרעיניות מסוכנות.

*- מקורות ישראליים דיווחו, כי ביקורו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שתוכנן בשבוע הבא במנאמה, נדחה לבקשת ממשלת בחריין.
במדיה נכתב: שנתניהו יבקר בקרוב באיחוד האמירויות ובחריין.
ועל פי מה שדווח על ידי "ישראל 24", גורמים ישראלים אמרו כי בבחריין ביקשו לדחות את הביקור,
נתניהו התכוון לבקר בבחריין ובאיחוד האמירויות הערביות, לראשונה, ב -1 וב -2 בדצמבר, אך האמירויות הבהירו כי התאריך אינו "נוח" עבורן, משום שהוא עולה בקנה אחד עם יום העצמאות של איחוד האמירויות, והן ביקשו מנתניהו להגיע בהמשך החודש, על פי "ישראל 24" .
האתר הוסיף כי לאחר שינוי התוכנית, החליט נתניהו לבקר בבחריין בלבד, אולם בחריינים פנו ללשכת ראש הממשלה, וביקשו לדחות את מועד הביקור לחודש מאוחר יותר, ובקשו שהביקור יהיה צמוד לתאריך בו נתניהו יבקר באיחוד האמירויות.
ובעקבות דחיית ביקורו של נתניהו בבחריין, בוטל גם ביקורו של שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי במנאמה, מכיוון שהיה אמור להשתתף בוועידת הביטחון השנתית במנאמה.