איראן שחררה היום אזרחית בריטית-אוסטרלית שהורשעה בריגול לטובת המוסד

איראן שחררה היום אזרחית בריטית-אוסטרלית שהורשעה בריגול לטובת המוסד הישראלי בתמורה לשלושה אזרחים איראנים שהיו כלואים בתאילנד, בהם שניים שהורשעו בתכנון פיגועים נגד יעדים ישראליים לפני שמונה שנים.

קיילי מור-גילברט, מרצה לענייני המזרח התיכון, נעצרה בספטמבר 2018 בעת שהשתתפה בכינוס בטהרן. היא הורשעה במשפט סודי בריגול לטובת ישראל ונידונה לעשר שנות מאסר.

הערב דיווחה הטלוויזיה האיראנית כי מור-גילברט שוחררה בתמורה לשלושה אזרחים איראנים שהיו כלואים בחו"ל, כאשר נמסר כי מדובר באנשי עסקים שהורשעו על "עבירות מצוצות מהאצבע".

בדיווח לא נאמר מיהם האיראנים המשוחררים, אולם בסרטון של שלבי החלפת האסירים נראה אחד מהם כשהוא יושב בכיסא גלגלים ללא רגליים. בשל כך, ההערכה היא שמדובר בסעיד מוראדי שהיה חלק ממזימה איראנית לפגוע ביעדים ישראליים בבנגקוק בפברואר 2012.

מוראדי איבד את שתי רגליו בעת שניסה להימלט מהווילה שבה לפי החשד הסתתרה החוליה ונפגע בפיצוץ בעת שהשליך חומרי נפץ לעבר השוטרים. הוא נידון למאסר עולם על ניסיון לרצוח שוטרי ואחזקת חומרי נפץ. בפרשה נידון איראני נוסף, מוחמד חרזאי, לעונש של 15 שנות מאסר על אחזקת חומרי נפץ.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם