הותקפו מטרות איראניות באזור קונייטרה שבגולן הסורי. עדכונים שוטפים

מצגת התקיפה בתל אלמאנע :

 

מקור סורי צבאי מוסר: בשעה 23:50 בדיוק בליל 24/11, חיל האוויר הישראלי החל בתקיפה אווירית מכיוון הגולן הסורי הכבוש לכיוון דרום דמשק, נגרם נזק לרכוש, לא ידוע בשלב זה על נפגעים.

על פי הדיווחים המגיעים מסוריה : "תקיפה ישראלית על אזור ג'בל אלמאנע שליד העיירה רויחינה דרומית לקונייטרה"

תמונה

תמונה

הר אל-מנעאה ממוקם באזור הכפרי של דמשק . הוא מפריד בין גאוטה המזרחית ומערבית . הערים והכפרים הגובלים בה (אלח'ייארה, אלקיסווה, אלדייר עלי ואל-חג'לה) גובהם 1,076 מ 'ובפסגתו נמצאת טירה עתיקה בשם טירת אל-נהאס.

על ההר בסיסים צבאיים השייכים לצבא סוריה, שהופצצו ללא הרף על ידי חיל האוויר הישראלי, בשל נוכחותם של כוחות איראניים ובסיסי הגנה אווירית שם.

תמונה

הפרשן הצבאי של האתר נציב נט מעיר כי : " בג’בל אלמאנע יש מנהרות אחסנה לטילים של חטיבות הטק"ק הסוריות, אתר פריסה מבצעי ואחסנה איראנית. קשה להאמין שיחידה סורית ניסתה לבצע משהו וסביר יותר שהתקיפה היא על אמל"ח איראני" .

הנה חלק מהמחסנים באזור המדובר (צילומי אוויר מגוגל): 

הבלוגר הישראלי איתי בלומנטל מעיר כי  : "בכל דיווח על תקיפה ישראלית בסוריה, מעניין לבדוק את הראדר: אז הבוקר בשעה 10:30 נחת בדמשק מטהרן אחד ממטוסי "הנשק" 747 שנמצא בשירות משמרות המהפכה (EP-FAB). צמד המטוסים האלו היו לאחרונה גם בונצואלה. המטוס חזר לטהרן אחרי 3 שעות על הקרקע" .

תמונה

תמונה

להלן דיווחים שוטפים מתקיפה זאת :

*-מקור ערבי מוסר על 10 הרוגים בתקיפות ותקיפת 3 משלוחי נשק מאירן. מקורות סורים טוענים לעומת זאת כי לא היו נפגעים ביותר מ-6 גיחות תקיפה ישראליות על מטרות על אדמת סוריה הלילה.

*- התקיפה בקוניטרה הלילה – חריגה.
‏הערכה: הפעם לא מדובר בחוליות או תשתיות של כוח קודס (איראן) אלא במחסן אמל"ח ובעמדת תצפית – השייכים לחיזבאללה. ‏שני היעדים פעלו בחסות הצבא הסורי, כחלק מ"מפקדת הדרום" של נסראללה. ‏הערכת מצב מסקרנת מאוד בשעות הקרובות בדאחייה ולא פחות: האם יש הרוגים בתקיפה. (קרדיט: יואב זייתון)

*- סוכנות הידיעות הסורית אלבלדי מדווחת כי :

מטוסי הקרב הישראליים הפציצו ביום שלישי / רביעי בלילה כמה אתרים של כוחות המשטר ומיליציית חיזבאללה הלבנונית במחוז קונייטרה, דרום סוריה.

ההפצצה כוונה למוצב צבאי השייך לחטיבה 90 ליד העיירה רוחאיינה באזור הכפרי המרכזי בקוניטרה, שמשמשת מיליציות איראניות שמשם מתצפתים על האזור.

"קבוצת אחראר חוראן" – "تجمع أحرار حوران" אמרה כי הנקודה נמצאת בשליטה מלאה של איראן ומגיעים לשם ביקורים תקופתיים של מפקדים בכירים של החיזבאללה.

מטוסים ישראליים הפציצו גם קבוצת מחסנים בפיקוח חיזבאללה והמיליציה האיראנית באזור הדרומי בג'בל אלמאנע ליד העיר אל-כיסווה שבאזור הכפרי של דמשק.

עד כרגע לא ידוע על נפגעים בקרב כוחות החיזבאללה שהיו באתרים שהותקפו .

*- על פי בלוגר ערבי הותקפו המטרות הבאות :

*-  מחסן הנשק של חיזבאללה (היום הגיע משלוח נשק איראני לאתר).

לטענתו מדובר או במחסן טילים תת קרקעי  או במפקדה תת קרקעית סודית של משמרות המהפכה האיראנים במקום.

*- מרכז תצפית והאזנה של חיזבאללה .

צוותי ומפקדי חיזבאללה נהרגו ונפצעו כתוצאה מהתקיפה ומצב כוננות גבוהה בגבול סוריה-לבנון.

*- דיווח סורי :  על פי מקורות ישראליים לא רשמיים, המטרה הייתה לסכל מתקפה אפשרית של חיזבאללה או איראן.

הושמדו 3 משאיות שהובילו טילים כהכנה להתקפה .. יתכן שיש אבדות בקרב החיזבאללה.. היוצא מן הכלל הוא שהיעדים, על פי השמועות, שייכים ישירות לחיזבאללה.