תרגיל ימי גדול של יוון ומצרים מתוכנן לשדר מסר תקיף לטורקיה

*- מסר יווני-מצרי תקיף לטורקיה  שיכלול מטוסי קרב, אניות מלחמה וצוללות ש-"ינעלו" את מזרח הים התיכון 

*- התרגיל הימי הגדול במזרח הים התיכון – "מדוזה 10 " שיחל בדצמבר הוא תגובה לארדואן

*- טורקיה מוטרדת משיתוף הפעולה הצבאי ההדוק בין יוון , מצרים וישראל

קרדיט לתמונה: חיל הים היווני

כוחות הצבא המצריים ביצעו לאחרונה סדרה אינטנסיבית של תרגילים ופעילויות צבאיות, שנתנו את הרושם  כי הם ככל הנראה מצפים להתפתחויות מצד טורקיה הן במזרח הים התיכון והן  בלוב , שהיא כרגע ה- "מטרידה הסדרתית " באזור.

מקורות תקשורת במצרים חושפים כי העוצמה והפיזור הגאוגרפי שבהם מתבצעים התרגילים הצבאיים של צבא מצרים משקפים את דאגתם של הפיקוד הבכיר במדינה זו, מה שדוחף אותם לארגון מחדש ושדרוג רחב היקף של הכוחות המזוינים, שהחל כבר לפני חמש שנים. "

לכן, על פי הידוע, מצרים ויוון מכינות תרגילים צבאיים ומשדרות מסר חזק לאנקרה. כוחות הצבא היווניים נערכים לנוכחות מרשימה בתרגיל הימי הגדול  – מדוזה "  MEDOUSA " – 10 .

התרגיל הבין זרועי המשותף הגדול בין יוון ומצרים מתוכנן לשבוע הראשון של דצמבר, שנה בדיוק לאחר תרגיל מדוזה – 9 האחרון שהיה בנובמבר האחרון בכרתים ובמלמה.

התרגיל, שיתפרש על אזורי ים נרחבים ,כבר עבר את שלב התכנון, ויכלול גם כוחות אוויריים גדולים של מצרים שיפעלו בכל השטח הימי היווני-מצרי על מנת להפגין נוכחות מעל השטחים הנתונים לשליטתם החוקית.

" יוון ומצרים מאחדות כוחות באימון משותף כדי להדוף את האיום הטורקי. רק עם הבריתות המתאימות ושיתוף הפעולה הצבאי, המדינה שלנו (יוון) תוכל להתנגד לדרישות המאוד לא רציונליות של אנקרה, המשחקת "משחק מסוכן מאוד" בים האגאי, ומטילה ספק בכל התנאים והמוסכמות הבין לאומיות נגד יוון" – כך טוען אתר חדשות יווני.

"לפיכך, התרגיל האווירי המשותף היווני-מצרי מעניק לנו יתרון זה על פני האתגרים המתמשכים של אנקרה. עם זאת, מה שמדאיג במיוחד את הגורמים הטורקים הוא התרגילים הצבאיים התכופים ושיתוף הפעולה של הכוחות המזוינים היוונים עם ישראל ומצרים באופן קבוע" – מוסיף האתר היווני

"האימונים התכופים של מטוסי הקרב, הנוכחות התכופה בים האגאי של  חיל הים וחיל האוויר המצרי, כמו גם האימונים הרציפים במתווים מיוחדים של כוחות הקומנדו היוונים ומצריים, מדאיגים את המטה הכללי הטורקי על שלל הגנרלים שלו".