מבזקי חדשות ליום 23-11-2020. מתעדכן

*-תומכי משטר אסד ברשתות החברתיות מכריזים על עוד "ניצחון" על הסנקציות המערביות. בתמונה רכבי למבורגיני המובלים מטרטוס לדמשק. מי הלקוח לא ברור אך סביב נשיא אסד ישנה שכבה של אנשי עסקים שנהנים מעושר מופלג בעוד 80% מאזרחי סוריה נזקקים. (קרדיט: דורון פסקין)

*- הלוטו של איחוד האמירויות "محظوظ" או בר מזל בעברית הודיע אמש על ביטול הגרלת הבכורה שלו. בהודעה קצרה נמסר כי הביטול הוא בשל סיבות שמחוץ לשליטתה של החברה. שווי הפרס הראשון – כ-14 מיליון דולר וכל שצריך הוא לנחש ששה מספרים באתר החברה באינטרנט. מחיר ההשתתפות כ-10 דולר.

"הלוטו של האמירויות" הוא הראשון שהושק בעולם הערבי בחודש אפריל. עם זאת הוא הפסיק לפעול ביולי וחזר תחת מיתוג מחודש אך כאמור ההגרלה הראשונה נדחתה לשבוע הבא. יצוין כי לפי האיסלאם, משחקי הימורים אסורים אך רבים מתושבי מדינות האיסלאם עוקפים את הימורים באמצעות חברות הנמצאות בחו"ל.(קרדיט: דורון פסקין)

*- היום סיירו מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ומפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף רן כוכב (רנכו) ביחידות ההגנ"א.
בשבוע האחרון ובמסגרת הביקור הוצגו למפקד חיל האוויר תחקירי האירועים במסגרתם נורו רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. ממצאי התחקיר מעלים כי בכל אירוע נמצאו מרכיבים טכניים ומבצעיים שונים שהשפיעו על כך שלא בוצע היירוט, אך לא מדובר בטעות אנוש או בתקלה במערכות הגילוי וההתרעה.

*- ‏אמש, לאחר ירי הרקטה לעבר אשקלון, ניתנה פקודה לטנקים להתמקם בעמדות מול מטרות בגבול. מתחקיר ראשוני עולה כי טנק ביצע ירי כתוצאה מאי הבנה בין המפקדים ברשת הקשר. האירוע עודנו מתוחקר.

*- סוכנות בלומברג: פוטין אומר כי הוא עוד לא מוכן להכיר בביידן כנשיא ארה"ב.

*- זריף דוחה את ביקורו ברוסיה. מעניין מה עצר אותו ?

דובר משרד החוץ, סעיד חטיב זאדה, לא הודיע על מועד חדש לביקור, וציין כי הסיבה לדחיית ביקורו של זריף במוסקבה ובאזרביג'אן נובעות מהצורך להשתתף בישיבות קבינט החירום השבוע באיראן, כדי לדון בתקציב השנתי והצורך בהשתתפות כל השרים וחברי הקבינט הכרחי . ראוי לציין כי לממשלתו של נשיא איראן חסן רוחאני נותרו שבועיים להציג את טיוטת התקציב בפני הפרלמנט האיראני. מקור: RT

*- ״פאייסל אל-קאסם, אחד הכתבים הפופולריים ברשת אל ג׳זירה (מעל 7 מיליון עוקבים בטוויטר) פירסם ידיעה מעניינת (מאד). לטענתו, מפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני ועלי ממלוכ, ראש המודיעין הסורי, לא נראו או נשמעו באף אמצעי תקשורת מאז הימים הראשונים של ספטמבר, ממש לפני התקיפה המשמעותית האחרונה של ישראל בדמשק והוא תוהה אם השניים נפגעו בתקיפה … הפוסט של פייסל אל-קאסאם מה 11 בנובמבר נמחק כעבור כמה דקות.

*- איראן קיבלה את המשלוח הרביעי המשמש להדברת הארבה.

*- משרד החוץ האיראני שולח מסר מאיים לעבר ישראל :

"כל התקפה על כוחותיינו בסוריה תזכה ל"תגובה נחרצת", כך דווח בערוץ הטלוויזיה המזוהה עם חיזבאללה "אל מיאדין".

"הנוכחות שלנו בסוריה היא בעלת תפקיד מייעץ בלבד ,כל מי שמעוניין להפריע לנוכחותנו במדינה(בסוריה) יזכה לתגובה נחרצת." "איראן ממשיכה ותמשיך לראות בארגון חיזבאללה תנועה עממית ולגיטימית".

*- מסר לאיראן – מפציצי B-52 שנפרסו במזרח התיכון במטרה להגן על בנות בריתה של ארה"ב.

*- דובר צה"ל: היום (א') החל תרגיל פיקודי לשיפור הכשירות והמוכנות של פיקוד הדרום לתרחישי לחימה ברצועת עזה, בהשתתפות כוחות סדירים וכוחות מילואים. התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2020 ועתיד להתקיים עד יום רביעי. במסגרת התרגיל, החל הבוקר 'בוחן רמטכ"ל' במתכונת פתע, לבחינת המוכנות של אוגדת עזה להגנה רב-מימדית אל מול מגוון תרחישים.

*-  רשימת היעדים שהותקפו הלילה בתגובה לירי הרקטי לעבר העיר אשקלון:

• תקיפת אתר באדר השייך לקומנדו הימי של החמאס בח׳אן יונס (משמש גם לייצור אמל״ח), דרום רצועת עזה.

• תקיפה לעבר תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בסמוך לאתר באדר שבח׳אן יונס, דרום רצועת עזה.

• תקיפת עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בשג׳עאיה, צפון רצועת עזה.

• תקיפה לעבר מוצב חשאשין (מתחם אימונים צבאי) של ארגון הטרור חמאס ברפיח, דרום רצועת עזה.

(קרדיט: עולם החדשות בטלגרם)

*- טנק צה"לי מתהפך בשעת העמסה על מוביל .