ממסמכים צבאיים אמריקניים: מנהיג דאעש החדש -בוגד שהביא להרס האירגון

ממסמכים צבאיים אמריקניים עולה כי הח'ליף החדש לכאורה של קבוצת הטרור דעאש, אמיר מוחמד סעיד עבד אל-רחמן אל-מולא –  أمير محمد سعيد عبد الرحمن المولى

, בגד בעשרות מחברי קבוצתו בעיראק בזמן שהוא עוכב בכלא בוקה, שבניהול ארה"ב בדרום עירק בשנת 2008.

מתוך 66 הדיווחים הקשורים לחקירות אל-מולא שערך משרד ההגנה האמריקני, רק 3 מהם פורסמו וחשפו פרטים מדהימים אודות אבו איברהים אלקוראשי, הח'ליף החדש לכאורה של הארגון.

אם הדיווחים האחרונים של משרד החוץ והאו"ם ,שמזהים את יורשו החדש של דאעש כקדוש, הם מדויקים, פירוש הדבר ש-"הארגון מובל כעת על ידי אדם שבגד בעשרות חברי דאעש, כולל מפקדים בכירים רבים התופסים את עמדות מועצת השריעה, מנהלה ופיקוד צבאי , תוך מתן תיאורים פיזיים ומספרי טלפון, שאיפשר לזהות אנשים אלה ואבותיהם בהיררכיה הארגונית. "

על פי הדיווחים, בין השנים 2008-2009, הפעולות נגד טרור במוסול, בראשות הכוחות האמריקניים, הובילו במידה רבה להשמדת הנהגת הארגון, ונראה כי אלמולא זיהה כמה מהם בינואר 2008, כפי שפורסם על ידי המרכז ללוחמה בטרור בווסט פוינט, שם כתבו כי 11 מתוך 20 האנשים שהופיעו בעדויות האלה הם אמיתיים, רבים מהם נכלאו מאוחר יותר או מתו.

הדיווחים הצביעו על כך שהייתה אירוניה מרה שהתרחשה במהלך עלייתו של אל-מולה לעמדת "הח'ליף החדש", כאשר הורה להרוג אינספור אנשים בגין חוסר נאמנות לכאורה, בעוד שהוא יודע שבגידתו הרסה את שורות הארגון.

وثائق امريكية تكشف خيانة زعيم 'داعش' لرفاقه

קרדיט: גיא א. מקבוצת נציב