מבזקי חדשות ליום 22-11-2020. מתעדכן

*- מקורות פלסטינים טוענים כי 2 מכוניות כיבוי חדשות שסעודיה תרמה לרשות הפלסטינית נמכרו לישוב הישראלי ברקן .

תמונה

*- מספרי הקורונה באיראן נכול להיום :

*- במהלך שנת 2020 תקפה ישראל 20 פעם מטרות איראניות ברחבי סוריה. כתבה בטלויזיה הסורית מפרטת :

*-#ايران#الحرس_الثوري איראן – משמרות המהפכה – ספינת מלחמה איראנית  זו ייחודית,  ומתוכננת לפי משימותיה. בירכתיים קיימת האפשרות להחליק סירות מהירות או כלי רכב משוריינים לנחיתה יבשתית וימית. הוא נושא מזל"טים לסיור ותקיפה, טילי נ"מ , טילי ים-ים וטילי ים-שטח.

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי "צריך להדגיש שמדובר בספינת ro-ro פשוטה ששמו על הסיפון שלה משגרי טילי ים-ים ומשגר נייד של טק"א. באותה מידה היה ניתן לקשור על הסיפון שני טנקים ולהפוך את הגרוטאה הזו לספינת תותחים."

תמונה

*- סין מעריכה כי מקור נגיף הקורונה הוא באיטליה ולא כמו שכולם חושבים שהמקור הוא מווהאן שבסין .

תמונה

*-שריפה פרצה בבית זיקוק#باسارغاد  באסאראד – בעיר #عبدان עבדאן בדרום איראן #إيران במהלך הימים האחרונים פגע גל חדש של שריפות באתרים איראניים הקשורים לייצור נפט ופטרוכימיה.

הכתב הצבאי הישראלי אלון בן דוד טוען כי איראן נמצאת תחת מתקפת סייבר ישראלית גדולה המבצעת בעצם ימים אלו .

תמונה

*- איש העסקים של איחוד האמירויות, חלף אל הבטור, בראיון לערוץ 13: אני קורא לצבא הישראלי למחוק את חיזבאללה כדי שלבנון תוכל לעשות שלום עם ישראל.

*- סאמי ג'ומאייל חבר בפרלמנט הלבנוני ,ראש מפלגת הכתאיב- הגיע זמן לקחת אחריות ולדרוש שינוי, החלטנו להעביר את העימות לשלב חדש.

הצענו חלק גדול מהפתרונות והקמנו תכניות פעולה כלכליות לקידום הכלכלה במדינה, אך בכל פעם שאנו מנסים להתקדם אנו נתקלים בשני חסמים עיקריים:

" הנשק של חיזבאללה ומערכת שלטון מושחתת."

" כלי הנשק של נסראללה מרחיקים את הלבנונים וגורמים להם לחרדות, הלבנונים לעולם לא יסכימו לחיות בלבנון יחד עם הנשק ההרסני שלהם לא בהווה ולא בעתיד. אם אתה חושב נסראללה שאתה ראוי לכבוד כאשר אתה מרים את האצבע ומאיים ללחוץ על ההדק,אז אנו אומרים לך שהיו גדולים ממך שלא הפחידו אותנו, ואתה לא ממש מפחיד אותנו, לא נגרר לבית המשפט שלך, שם נמצא המגרש משחקים של האלימות וההפחדות הקיצוניות בהם אתם מומחים להרתיע את האזרחים,לא עוד יא' נסראללה ,הרצון לחיות חזק יותר מכל הטילים והנשק שלך . הגיע הזמן להתחיל לעבור לשינוי חדש לו מייחלים כל תושבי לבנון ."

אביו של סמי, אמין ג'ומאייל, היה נשיא לבנון. דודו, בשיר ג'ומאייל, נבחר לנשיא לבנון אך נרצח ב-14 בספטמבר 1982 בטרם נכנס לתפקידו . אחיו של סאמי ג'ומייל, פייר אמין ג'ומאייל, היה שר התעשייה בלבנון ונרצח בהתנקשות ב-21 בנובמבר 2006. אמיץ הבחור .

*- לפני כשבוע סינוואר נתן אולטימטום לישראל, להכניס לרצועה עשרות מכונות הנשמה בכדי להתמודד עם הקורונה. בשבוע שחלף ובפרט הימים האחרונים, אחוז המאומתים ברצועה עומד על למעלה מ-20%, ועושה רושם שהם קרובים מאוד לאיבוד שליטה במגפה. העסק הזה עלול להתהפך על ישראל, ביטחונית ומדינית. (הלל ביטון רוזן, חדשות 20)

המשפט היפה שאמר סינואר היה : אם בעזה יחסרו מכונות הנשמה – בישראל יתקשו לנשום…… .

ואכן בעזה מספר הנדבקים עולה במהירות יום ליום ואף אחד לא עושה כלום כדי לקטוע זאת . לכן צריך להתכונן .

ככה זה כשאתה רוצה למכור כל יום כ-1000 משאיות עמוסות סחורה אבל מתכחש לאחריותך לחוסר אמצעים . העולם לא יבין זאת בדרך החשיבה הישראלית.

הפרשן הצבאי של האתר אומר כי יש לישראל עודף מכונות שלא לומר מחסנים עם ערימות שנאספו במהירות בתחילת המגיפה. יש שם מאות מכונות סיניות שניתן להעביר בלי בעיה. כבר הובן שההנשמה היא לא הבעיה הקריטית במגיפה וניתן לשלוט בכמויות.