מבזקי חדשות ליום 21-11-2020. מתעדכן

*- תת אלוף בשיר סלים – מפקד פוג' 137 יחד עם כוח לוחמים נהרגו במארב שהטמינו להם אנשי דאעש על כביש אלמיאדין בפרבריה המזרחיים של מחוז דיר א-זור במזרח סוריה.

*- אל"מ עלי חסין משורות דיביזיה 4 חוסל בירי ע"י אלמונים בשכונת אלאסד בפרברי דמשק.

*- שר התחבורה הסוריד אומר כי הסתיים שיפוץ מטוס תובלה מדגם איירבוס 340.

איראן רכשה 3 מטוסי איירבוס A340-313 מיוון בשנת 2017, לאחר שהוטלו סנקציות על המשטר הסורי.. למטוסים אלה מספרים המצביעים על כך שהם רשומים כשייכים לחברה באיחוד האמירויות הערביות.

*- שיירה צבאית סורית מגייס 5 שמונה 35 כלי רכב ו-4 טנקים ו-250 חיילים נעה ממערב סוריה לעבר מזרחה ומטרתה לתגבר הכוחות באזור המדבר לאחר שדאעש ביצע תקיפה נרחבת על הכוחות הסורים במקום.

*- הנשיא מקרון מאשים את רוסיה וטורקיה בהעלאת קמפיין אנטי-צרפתי באפריקה.

ראוי לציין כי מקרון קרא גם להעמיד משקיפים בינלאומיים בקרבאך, בשל חששו מהתפקיד הטורקי שם, ומתחושתו כי רוסיה וטורקיה גירשו את אירופה מאזור קרבאך.

*- 21 איש שנאשמו בטרור הוצאו להורג בכלא עיראקי. האיחוד האירופי גינה.

*- אבד הקשר עם 7 חיילים סורים באזור שממזרח לעיר חאלב בצפון המדינה.

*- מצרים – פיצוץ מטעני חבלה על אחד מצינורות  הגז המובילים לישראל באזור (סביקה) ממערב לעיר אלעריש, מה שהוביל לפיצוץו וגרם לו נזק חומרי גדול, והארגון דאעש נטל אחריות.

*- אמש הגיע רמטכ"ל צבא צרפת לנמל התעופה של ביירות.

*- לאחר השיחות בין פוטין לנתניהו לפני 3 ימים, התקיימה אתמול שיחת טלפון בין מזכיר מועצת הביטחון הרוסית ניקולאי פטרושוב לראש המועצה לביטחון לאומי בישראל, מאיר בן שבת. במהלך השיחה נדון המצב בסוריה.

*- רמטכ"ל צבא לבנון ג'וזף עאון מאיים על ישראל- " עליינו להיות ערניים ומוכנים לחלוטין להתמודד עם אויבי לבנון, מכיוון שהאויב הישראלי לא יהסס הוא מוציא איומים לתקוף את אדמתנו, כוונותיו העוינות כלפינו לא נעצרו ותאי הטרור שלו מעולם לא הפסיקו להתעסק ביציבות הפנימית שלנו. מוטל עליכם החיילים לעמוד מול הסכנות הללו, ולכן כדאי שידעו אוייבי לבנון כי אין לנו סובלנות למי שמתעסק בביטחון וביציבות של ארצנו, ואין סובלנות למי שמנסה לערער את האינטרס הלאומי ומעמיד את שלום אזרחינו בסכנה . "

*- בשנת 2016 שהו ביבשת אירופה 25 מיליון מוסלמים . בבולגריה ישנה האוכלוסייה הגדולה ביותר  – כ 11 מיליון מוסלמים ואחריה צרפת .