הביון הבריטי מסייע במאבק נגד נגיף הקורונה

Jobs with GCHQ.

סוכנות מודיעין האותות של בריטניה, GCHQ, הקימה תא הפעלה ייחודי בלשכת ראש הממשלה בדאונינג 10 על מנת לספק לבוריס ג'ונסון מידע בזמן אמת לצורך קבלת החלטות במהלך המאבק במגפת הקורונה, החל מתנועות של אזרחים ועד חיפושי עבודה ברשת שמעידים על מצב התעסוקה במשק – כך חשף היום הדיילי טלגרף.

מהידיעה עולה כי מומחים של הסוכנות שהוצבו במשרד הקבינט עוברים על כמויות אדירות של ביג דאטה, כולל גישה למידע מטלפונים ניידים כדי לעקוב בזמן אמת אחרי תנועות האזרחים במהלך הסגר הכללי ובכך לאפשר לג'ונסון להחליט אם להאריך את ההגבלות מעבר ל-2 בדצמבר.

מרכיב נוסף של פעילות הסוכנות כולל בדיקה של חיפושים של גולשים אחרי מודעות דרושים בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים, ובכך היא מספקת מידע מהיר יותר על התנודתיות בתעסוקה לעומת הנתונים הרשמיים של משרד הסטטיסטיקה הממלכתי. לפי הדיווח, המידע של GCHQ הוביל את הממשלה להאריך את תוכנית הסיוע לאנשים בחל"ת עד מרץ הבא.

העיתון ציין כי הדיווחים היומיים של אנשי הסוכנות על התנהגות הציבור סייעו לג'ונסון "לתמרן בהתאם לצורך" ולגבש "קבלת החלטות טובה יותר". עם זאת, גורם ממשלתי הבהיר ניתוח הממצאים אינו מתבסס על יכולות האיסוף של הסוכנות וכי מדובר רק בהצבה של אנשי צוות בדאונינג 10.

GCHQ wears its poppy with pride - GCHQ.GOV.UK

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם