מסתורין אופף את התאבדותו של הקונסול הכללי של צרפת בטנג'יר

סיפור מסתורי משהו מגיע ממרוקו. דניס פרנסואה, הקונסול הכללי של צרפת בטנג'יר שמונה רק לאחרונה, נמצא היום בבוקר מת בביתו. לפי מקורות במרוקו, פרנסואה התאבד בתלייה. עם זאת, חקירת משטרה עדיין נמשכת כדי לקבוע את סיבת המוות ולפי חלק מהדיווחים בחקירת המשטרה לא נמצאו עד כה ראיות להתאבדות.

לדיפלומט בן 55 היו מספר "סוגיות אישיות" והוא הגיש בקשה להשתחרר מתפקידיו, שבועות ספורים בלבד לאחר מינויו לקונסול כללי בטנג'יר, כך מדווח במרוקו.

הרשויות בצרפת פתחו בחקירה דחופה של האירוע, בשיתוף עם שירותי הביטחון המרוקאים. צרפת מינתה את דניס פרנסואה להוביל את הקונסוליה הצרפתית בטנג'יר ב- 15 בספטמבר. לפני מינויו בטנג'יר שימש פרנסואה כסגן הקונסול הכללי במונטריאול, קנדה, בין השנים 2004-2008. הוא גם מילא שורה של תפקידים בכירים במשרד החוץ הצרפתי, אולם מינויו במרוקו היה תפקידו הדיפלומטי השני בלבד מחוץ לגבולות המדינה.

בהיעדר מידע רשמי על נסיבות מותו הרשת מוצפת בתיאוריות שונות על מה שאירע לקונסול. בין השאר נטען כי מותו קשור לחרם שהוכרז במרוקו על מוצרים צרפתיים, אך לא ברור כיצד. תיאוריה נוספת שהולכת וצוברת תאוצה היא שהדיפלומט הצרפתי הסתבך עם שלטונות הממלכה לאחר שניהל רומן עם אשתו של מלך מרוקו ללא סלמא שבעבר נטען כי התגרשה ממנו.

Tangier 2020: Best of Tangier, Morocco Tourism - Tripadvisor

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין