מיליארדר מצרי מהבולטים בתעשיית הזהב העולמית הימר נכון

המיליארדר המצרי נגיב סווירס ממצב עצמו כאחד השחקנים הבולטים בתעשיית הזהב העולמית. מוקדם יותר השבוע הודיעה חברת "אנדוור מיינינג" של סווירס העוסקת בהפקת זהב במערב אפריקה על כוונה לעסקת מיזוג עם "טרנגה גולד" במה שייצור חברת ענק ברמה העולמית. לטרנגה נכסים חשובים בסנגל, בורקינה פאסו וחוף השנהב. החברה החדשה, שאמורה לקום רשמית ברבעון הראשון של 2021, תוכל להפיק 1.5 מיליון אונקיות זהב בשנה ותהפוך לאחת מ-10 חברות הזהב הגדולות בעולם. בטווח הרחוק יותר החברה החדשה צפויה להנפיק מניותיה לציבור בבורסה של לונדון.

הטייקון המצרי לא הגיע במקרה לתעשיית הזהב אלא שם יהבו והונו עליו בשנים האחרונות מתוך הערכה כי שווקי המניות יספגו מכה ומחיר הזהב יעלה. יוזכר כי לפני כשנתיים הצהיר סווירס כי מחצית מהונו מושקעים בתעשיית הזהב. ההימור של איל ההון המצרי על המתכת היקרה הוכיחה עצמה עם הירידה החדה בשוק המניות ועליית מחירי הזהב במהלך משבר קורונה.

לפני משבר קורונה הוערך הונו האישי של סווירס בכ-3 מיליארד דולר והוא דורג במקום השביעי ברשימת עשירי היבשת השחורה. יצוין כי סווירס משתייך למשפחה קופטית שהיא מעשירות מצרים. לאחיו של נגיב, נסיף סווירס הון גבוה יותר המוערך בכ-5 מיליארד דולר.

Gold Production May Plunge After Price Fall Supporting Gold - Commodity  Trade Mantra

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין