מבזקי חדשות ליום 20-11-2020. מתעדכן

*- ראש סבא"א מזהיר מפני תקיפה צבאית באיראן- "התקפה צבאית תפגע בכל פעילות הפיקוח של הארגון, שלא לדבר על ביטחונם של הפקחים שלנו ". כך מבקש רפאל גרוסי בראיון ל- NBC.

*- פומפאו – " לכל מדינה יש זכות להגן על עצמה וארה"ב תבטיח את זכותה של ישראל להגן על עצמה ".

*- ״במערכת הביטחון רואים את גזרת עזה כנפיצה ביותר, ואפילו יש כבר שם מוכן למבצע הבא – אם וכאשר יגיע״. (ניר דבורי)

*- כוח מגלן חיסל לפניי מספר חודשים חוליה מקומית שהופעלה ע"י יחידת 840 האיראנית הפועלת על גדר גבול הגולן עם סוריה.

*- סיני – גורמים המזוהים עם דאע"ש סיני מפרסמים תמונה ראשונה של צינור הגז המחבר בין מצרים לישראל באזור סביכה, שבמערב אלעריש. הצינור עולה באש. ע"פ דיווחים שונים לשריפה קדמו מספר פיצוצים. (אבו עלי)

*- הצהרה של צבא לבנון בנוגע לירי פצצות תאורה מצד ישראל מעל אזור אל-חיאם … צבא לבנון הודיע כי ישראל שיגרה היום פצצות תאורה בגבול עם לבנון, 7 מהם נפלו באזור מישור אל-חיאם.

*- בטקס השקת ספינת הקרב ״שאהיד רודאקי״ ( אורך 150מ, רוחב 15מ, נושאת מסוקים וכו) אומר היום חוסיין סאלאמי, מפקד משמרות המהפיכה כי הכח הצבאי של איראן מתמקד בהגנה בלבד, אבל, במידה וייפגע במקום כלשהו בעולם הצבא יהפוך להתקפי ויפגע בכל מי שמאיים לפגוע בו. אמנם שמה של מדינת היהודים לא עלה בנאום שלו, אבל התיזמון נראה קצת קשור לתקיפה האחרונה שלנו בסוריה. דרך אגב, חדי העין בטח שמים לב בתמונת עלם החמודות שבחר לשים מאחוריו. (קרדיט: מזרח תיכון חדש)

*- דובר צה"ל : היחידה האיראנית שעומדת מאחורי הנחת המטען בגבול רמת הגולן היא יחידה 840 המוכוונת על ידי כוחות קודס
בצה״ל גילו שיחידת הטרור האיראנית שעומדת מאחורי הנחת מטען הנפץ בגבול רמת הגולן היא יחידה 840 המוכוונת על ידי כוחות קודס האיראניים.
יחידה 840 בסוריה-יחידה מבצעית חשאית יחסית, שאחראית בין היתר, לתכנון והקמת תשתיות טרור, מחוץ לאיראן, נגד יעדים מערביים ואופוזיציונרים.

*- אמצעי התראה צבאית של ישראל ברמת הגולן ואזור הצפון נמצאים בכוננות צבאית, לאחר התקפות האוויר הישראליות נגד שמונה יעדים צבאיים סוריים ואיראניים בסוריה ביום רביעי.
כתבנו אישר, כי ישראל מבקשת להקים משוואה חדשה עם המשטר הסורי ואיראן, לאחר שמצאה שלוש מטענים תוצרת איראן באזור אליו נכנסים חייליו בדרום הגולן.
דובר צבאי מטיל אחריות על המשטר הסורי, לכל פעולה שתצא משטחה, והדגיש כי ישראל תמשיך לתקוף את העמדות האיראנית בסוריה, המהווים איום על היציבות האזורית.
הצבא הישראלי פרסם גם תמונות של האתרים שתקף אמש בסוריה, ואמר כי איראן משתמשת בהם כאתרים צבאיים. שר ההגנה הישראלי, בני גנץ אומר, שהמשטר הסורי יהיה אחראי לכל פעולה שמתחילה משטחו.

الصور التي نشرتها إسرائيل عن المواقع المستهدفة

الصور التي نشرتها إسرائيل عن المواقع المستهدفة

התמונות באדיבות דובר צה"ל

*- שלושה סנאטורים אמריקאים אמרו אתמול כי הם יביאו לחקיקה בקשה לעצור את מאמץ ממשל טראמפ למכור מל"טים ומערכות נשק אחרות לאיחוד האמירויות, העימות עם הנשיא מגיע חודשיים לפני שהוא אמור לעזוב את תפקידו.

הסנאטורים הדמוקרטים בוב מננדס וכריס מרפי והסנאטור הרפובליקני, רנד פול, הודיעו כי יגישו ארבע החלטות נפרדות של אי-הסכמה  על תוכניתו של הנשיא דונלד טראמפ למכור מל"טים של ריפר וכלי תחמושת אחרים, מטוסי קרב F-35 וטילים לאיחוד האמירויות.

המחוקקים אמרו כי ממשל טראמפ, המבקש להאיץ את מכירת הנשק המתוחכם, עקף את תהליך הביקורת הרגילה של הקונגרס. לדבריהם, מחלקות המדינה והביטחון סירבו להשיב לפניות בנוגע לאופן שבו הממשל יתמודד עם סיכוני הביטחון הלאומי הקשורים למכירות הנשק.

*- גרמניה: " עלינו למנוע מאיראן להפוך למעצמה גרעינית בכל דרך אפשרית ."

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, בכנס משותף שנערך לאחרונה עם רפאל גרוסי, מנכ"ל סבא"א. "אנו רוצים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק איתך כדי למנוע מהמשטר האיראני להשיג נשק גרעיני."

*- לפניי יותר משנה ישראל חשפה אתרים לפיתוח נשק גרעיני אחד מהם לטענת איראן שימש "מפעל לניקוי שטיחים" בטורקוזבאד שבו נמצא חומר גרעיני .הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית מאשרת לאחר לקיחת דגימות בשטח "המפעל שטיחים" כי נמצאו עקבות של אורניום מעובד,ההסברים שסופקו לסוכנות לאנרגיה אטומית אינם אמינים ,אתמול ארה"ב והסוכנות לאנרגיה אטומית ביקשו מאיראן בדחיפות לנסות שוב להבהיר ולנמק תוך ימים, מדוע איראן בחרה להעלים מידע מפקחי האו"ם באתר זה . מזכ"ל סבא"א – " לצערנו בעיניין הזה לא זכינו לשת"פ מלא מצד איראן. איראן עשתה הכל לנסות להסתיר את מעשיה האסורים שם".