בטרם יפרוש יצמצם טראמפ באופן דרסטי את סד"כ כוחות צבא ארה"ב בחו"ל

האם טראמפ מתחיל בעצם ימים אלו את מסע הבחירות לנשיאות שיהיו בשנת 2024 ? 

אין ספק, הוא רוצה להראות לקהל בוחריו כי הוא נוהג למלא את הבטחותיו והן הוצאת מכסימום אפשרי של חיילים אמריקאים מאזורי העימות ברחבי העולם והחזרתם הביתה בריאים ושלמים תוך חסכון כספי עצום למשלם המיסים האמריקאי.

הפנטגון יקצץ את סד"כ הכוחות של צבא ארה"ב ל -2,500 חיילים בעירק, באפגניסטן.

ממלא מקום שר ההגנה -כריסטופר מילר הכריז שלשום על תוכניותיו להפחית את סד"כ הכוחות האמריקניים בעירק ובאפגניסטן, ואמר כי ההחלטה ממלאת את התחייבותו של הנשיא דונלד טראמפ להביא הביתה כוחות בהתקיים התנאים השומרים על ארה"ב ובעלי בריתה בטוחים.

התוכנית החדשה תאיץ את נסיגות הכוחות מעיראק ואפגניסטן בימיו האחרונים של טראמפ בתפקיד, למרות המלצות של בכירים בצבא בעד הוצאה איטית ושיטתית יותר. טראמפ סירב להודות בהפסד הבחירות  לדמוקרט ג'ו ביידן, שאמור יהיה להיכנס לתפקידו ב -20 בינואר, חמישה ימים בלבד לאחר סיום הסגת הכוחות המתוכננת.

מילר אמר כי מפקדים בכירים ויועצים צבאיים מסכימים עם תוכנית הנסיגה, שתקצץ את מספר הכוחות באפגניסטן מיותר מ -4,500 ל -2,500, ובעירק מכ -3,000 ל -2,500. הוא סירב לענות שאלות מעיתונאים.

רשת הטלויזיה אלג'זירה, המצטטת את רויטרס שצטט בכירים האמריקניים טוענת כי "טראמפ עשוי למשוך את כל הכוחות האמריקניים מסומליה כחלק מהתוכנית לצמצום הכוחות בחו"ל."

 

US Army Suspends Soldier Travel To And From South Korea And Italy