מבזקי חדשות ליום 16-11-2020. מתעדכן

*- שוער נבחרת אנגליה לשעבר, ריי קלמנס, שגם רשם קריירה מפוארת בליברפול ובטוטנהאם, הלך לעולמו בגיל 72 אחרי מחלה ממושכת.

קלמנס, שהצטרף לליברפול ב-1967 תמורת 18 אלף פאונד בלבד, רשם 665 הופעות במדי הקבוצה עד 1981, במהלכן רשם חמש אליפויות ליגה, שלוש אליפויות אירופה ושתי זכיות בגביע אופ"א.

לאחר מכן הוא שיחק בטוטנהאם עד 1988 וזכה בגביע האנגלי ובגביע אופ"א. הוא גם רשם 61 הופעות במדי הנבחרת בשני 1972 עד 1983. לאחר פרישתו, הוא אימן את טוטנהאם ואת ברנט והיה מאמן השוערים של הנבחרת. (קרדיט:  ד״ר חיים איסרוביץ, עיתונאי וחוקר טרור וביטחון)

*-

*- ברקים בגבול לבנון: * חיזבאללה ממשיך להתגרות.
* לוחמי צה״ל ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי באוויר לאחר שזיהו שני חשודים שהתקרבו לגדר הגבול עם לבנון. לאחר הירי, החשודים התרחקו מהמרחב.

*- לפני זמן קצר, לוחמי צה״ל ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי באוויר לאחר שזיהו שני חשודים שהתקרבו לגדר הגבול עם לבנון. לאחר הירי, החשודים התרחקו מהמרחב. צה״ל לא יאפשר כל ניסיון להפר את ריבונותה של מדינת ישראל.

*- החדירה מלבנון: האיש שחצה את הגבול לישראל הוא אזרח לבנוני לא חמוש שהיה במעקב תצפיות צה"ל עוד לפני חצייתו. הלבנוני נמצא בחקירת כוחות הביטחון.

*- אירן – מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי בפגישה עם שר ההגנה העיראקי, אנחנו בוודאי ננקום את חיסולו של סולימאני. (אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- ‏״הבלדה לברק-טה״

בכל שנה כשמתחיל החורף, יוצאת האיוולת השקרית שהרקטות מעזה עפות לישראל בגלל הברקים.

גם כשזה קורה ביום השנה לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, הברקים בשמיים מובכים מהאשמות.תתעוררו!!    (קרדיט:אבי דיכטר)

*- תא"ל צביקה פוגל-"ג'אברי חוסל למרות בני גנץ כרמטכ"ל, לא בזכות".

‏תת אלוף במיל׳ צביקה פוגל, על הסברי מערכת הביטחון בגין ברק שפגע במשגר הטילים, היום ל‎טוכפלד בגלי ישראל: ״חלאס עם התירוצים, צריך לפעול בצורה אמתית״ טוכפלד: ״אולי זו גם הרוח שבדיוק כיוונה את הטילים״.

*- שר המודיעין טוען שחמאס נתן הוראה לשיגורים ואלו שאשרו ישלמו בחייהם.

*- ג'ון בולטון, לשעבר יועץ לביטחון לאומי בממשלו של הנשיא דונלד טראמפ, מזהיר – ישנו חשש כי בימיו האחרונים הוא עלול (טראמפ) לגרום "לפגיעה גדולה מאוד " בביטחון המדינה, הוא "לא יעזוב בשקט" לאחר שהפסיד בבחירות לנשיאות לג'ו ביידן."

*- משרד הבריאות בעזה מעדכן- 406 נדבקו בקורונה ביממה האחרונה.

*- במצרים הודיעו הערב, כי אירעה רעידת אדמה ממזרח לבירת מצרים, קהיר.
על פי פורטל "אל-אהרם" המצרי, המכון הסיסמולוגי אמר כי הרעידה היתה ביום שבת 14 בנובמבר 2020. בשעה 16:25בעוצמה של 2.6 בסולם ריכטר."

*- חמאס: צברנו עוצמה צבאית למאבק בישראל

בארגון הטרור נזכרים במבצע עמוד ענן וטוענים כי הם מוכנים למאבקים נוספים. ארגון הטרור חמאס ציין שמונה שנים למה שהגדיר "הניצחון על ישראל במלחמת אבן הסיג'יל", מה שמוכר יותר לישראלים כמבצע עמוד ענן ב-2012 במהלכו חוסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס אחמד אל-ג'עברי. בנוסף להודעה שפרסם הארגון נכתב כי : "במלחמה זו הותקפה לראשונה העיר תל אביב ברקטות ששוגרו מרצועת עזה".

*- האישומים נגד סרקוזי על קבלת שוחד כספי מקדאפי- בוטלו לאחר שהעד הלבנוני הראשי, זיאד טאקי אלדין, חזר בו מעדותו נגד סרקוזי. ככה זה כשמקבלים כמה גרושים בתוספת איומים .

*- הגרעין האיראני זו עובדה מוגמרת !

זאב רז (נולד ב-1947) הוא קצין במילואים בדרגת אלוף-משנה ששירת כטייס קרב בחיל האוויר הישראלי. רז עמד בראש המבנה שהפציץ את הכור הגרעיני העיראקי במבצע אופרה ועוטר על כך בצל"ש הרמטכ"ל.

" הכור בעיראק זה היה סיפור שונה לחלוטין, באיראן יהיה צורך בכוחות קרקעיים כדי לסיים את העבודה .

מפעל העשרת האורניום התת-קרקעי בנתנז נמצא עמוק מתחת לאדמה וקשה לפגוע בו. יתכן ואנחנו יכולים להרוס כמה מטרות, לגרום נזק כלשהו , אבל אנחנו איננו יכולים לעצור את הפרויקט ולמנוע מאיראן לבנות פצצה גרעינית . במקום זאת, ישראל עשויה פשוט להמשיך במסע הסייבר והחבלה אולי התנקשות נסתרת על ידי המוסד.את פרוייקט הגרעין האיראני אני חושש שלא ניתן לעצור עוד ."