מבזקי חדשות ליום 15-11-2020. מתעדכן

*- לבנון: היום אירע פיצוץ צינור נפט בעיירת החוף אלעבדה עכר, צפון לבנון. שריפה גדולה משתוללת במקום, אין נפגעים. מקור הפיצוץ הינו חבלה בצינור הנפט המחבר בין לבנון לעיראק (קו צינורות נפט).על פי הדיווח, אנשים גרמו לחורים בצינור אמש, כנראה כדי לגנוב דלק. הנפט התפשט לכביש, לתעלות מים ולשדות סמוכים. השריפה נמצאת כעת בשליטה. עם זאת גורמים מקומיים אמרו כי הצינור המספק נפט מעיראק עדיין דולף ועלול לגרום לשריפות נוספות. (קרדיט:עולם החדשות בטלגרם)

*- בהופעה ראשונה אחרי שבוע, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "אין לדעת איזה ממשל יהיה בהמשך, רק הזמן יגיד מה יקרה בינואר". עוד הוא אמר כי "הממשל הזה לעולם לא יטיל סגר, אולי הממשל הבא כן." מוקדם יותר דווח כי כ-160 אלף בני אדם נמצאו חיוביים לקורונה ביממה האחרונה – שיא יומי מאז פרוץ המגפה. (רויטרס)

*- מנהלת ה- CIA, ג'ינה האספל, לא הוזמנה אחר הצהריים לתדרוך מודיעיני בבית הלבן על רקע השערות שהיא תפוטר, כך מדווח רשת CNN.

*- דיווחים בסוריה: מטוסי קרב לא מזוהים תקפו לפני זמן קצר יעדים באזור א-רקה.

*- התפטר צוות הפרקליטים של טראמפ שמוביל את התביעה לביטול התוצאות בפנסילבניה.

*- ספינות קרב רוסיות בים התיכון שיגרו טילי שיוט לאתרים של חזית אל-נוסרה ליד הכלא המרכזי באידליב.

*- צה"ל עצר מסתנן מלבנון ליד הר דב .

תמונה

תמונה

*- הצהרה חריפה של לשכת עורכי הדין בלבנון אודות 'הפשע הגדול בפיצוץ הנמל#بيروت בשעות אחר הצהריים של יום שלישי, 4 באוגוסט 2020 , שהביא להרגת 200 בני אדם ולפציעתם של 6000 אחרים, ומאות ילדים ובני משפחותיהם סבלו ממחלות נפש, בנוסף לפגיעה קשה בבתים ובנכסים. החקירה עדיין נמשכת.

*- צבא לבנון פשט על מעוז החיזבאללה -שכונת א-דאחייה ועצר מספר יורים שירו אמש בביירות .

*- בלבנון החלה, השבת, עוצר בן שבועיים עד 30 בנובמבר כדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. אזרחים לא צריכים לעזוב את בתיהם שלא לצורך, ורק מכוניות עם מספרי רישום מסוימים יכולות לנסוע ברחובות. עוצר מוטל החל מהשעה 17:00 ועד השעה 05:00 שעון מקומי בלבנון.

תמונה

*- הלבנונים מפרסמים תמונה של שביל הטשטוש על הגבול עם ישראל וטוענים כי כבר זמן רב ,כ-115 יום , לא עבר שם כלי צבאי כלשהו וכי סחף הקרקע כתוצאה מהגשמים באזור נראים היטב .

תמונה

*- אתמול התפשטה הידיעה על מותו של מנהיג אל-קאעידה הנוכחי, איימן אלזוואהירי, יורשו של מייסד הארגון, אוסמה בן לאדן, ועל פי מה שדווח, מותו היה תוצאה של מחלה שהוא סובל ממנה. מהאחרונה. (שחמת הכבד)