מבזקי חדשות ליום 14-11-2020. מתעדכן

*- הגולן הסורי: העיתון אלחליג' אונליין, מדווח מפי מקורותיו, כי במסגרת שת"פ בטחוני בין איחוד האמירויות לישראל נגד חזבאללה ואינטרסים איראנים בגולן הסורי, הגיעה ב 17 לאוקטובר לישראל, משלחת מודיעין מאיחוד האמירויות בראשות עמיד (מקביל לתא"ל) מחמד זהראן, האחראי על הנושא הסורי באיחוד האמירויות, כדי לדון באפשרות הקמת ישות צבאית בגולן הסורי שתהיה מורכבת ממנהיגי המורדים באזור ותפעל לקידום האינטרסים של איחוד האמירויות וישראל בטריטוריה זו. (קרדיט:אבו עלי אקספרס)

*- רעידת אדמה 5.5 טלטלה היום את נבאדה ארה"ב.

*- מוג'טבה זונור, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט האיראני, בתגובה לממצאי הדו"ח החדש של סב"בא-

" הרפובליקה האיסלאמית החליטה לצמצם את הגישה המוענקת לפקחים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA), הממונה על הפיקוח באתרי הגרעין באיראן. הסוכנות תהיה רשאית לבצע פעולות פיקוח בלבד, אנו מגבילים באופן מיידי את יכולתה של סבא"א לעקוב אחר התקדמות אתרי הגרעין באיראן.האשמות מצד סב"בא שטהרן חידשה את עבודתה וממשיכה להתקדם לעבר נשק אטומי אינם נכונות . מלבד ביצוע עבודות פיקוח בלבד מתוקף הסכם 2015 הוחלט לבטל את פעילותה של סבא"א לא תותר גישה נוספת לאתרי הגרעין באיראן."

*- נשיא טורקמניסטאן הציב פסל של כלבו החביב שמת. זה נקרא נשיא של מדינת זבל.

*- דיווח- ברני סנדרס ואליזבת 'וורן יישארו מחוץ למימשל של ביידן

על פי הדיווחים, פוליטיקאי השמאל אליזבת וורן וברני סנדרס אמורים יושארו מחוץ לקבינט הנבחר של ג'ו ביידן, בשל החשש שהמפלגה עלולה לאבד מושבים נוספים בבחירות הקרובות.

*-  *דוברת הבית הלבן* – ניצחון‼️

בית המשפט בפנסילבניה פוסק לטובת הנשיא טראמפ וציין כי מזכירת המדינה האנטי טראמפ, קאתי בוקוואר, חרגה מסמכותה בניסיון לספור פתקי הצבעה שהגיעו לאחר יום הבחירות. פרק 1, סעיף 4 לחוקה של ארה"ב, חשוב!

*- היועץ של ביידן לענייני קורונה מצדד בסגר מלא ל 4-6 שבועות על כל ארה"ב . אשרי המאמין…

*- לפני כחצי שעה חלפה לה השעה 21:00 ביום השנה לחיסול בהא אבו אלעטא, האיש שהמציא את שיגור הרקטות בשעה זו.

עזתיים רבים, וגם ישראלים חיכו לראות אם ביום סמלי זה ובשעה סמלית זו תשוגר רקטה סמלית.
זה לא קרה.

פעילי הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי הסתפקו (יותר נכון נאלצו להסתפק) בנאום לוחמני לזכרו של אבו אלעטא שהועבר ברשתות הקשר של הזרוע בשעה הייעודה. בפורומים שונים של עזתיים ניתן היה להבחין באכזבה של לא מעט גולשים לנוכח העובדה שלא נשמעה אזעקת צבע אדום ב 21:00. חלקם האשימו את חמאס שנערכה באופן מתוגבר באמצעות כוח הריסון שלה על מנת למנוע שיגורים. נוספים העידו כי האיומים מצדה של ישראל היו משמעותיים ולכן חלפה לה השעה בשקט מופתי.(קרדיט:אבו עלי אקספרס)

*- לפי דיווחים סוריים: דאעש פתח אמש במתקפה על אתרי המשטר הסורי באזור סלמיה, מזרחית לחמה, והרג 12 אנשי כוחות המשטר ופצע אחרים. מקורות מקומיים אמרו כי הארגון תקף את כוחות המשטר ליד סכר פיאד, מזרחית לסלאמיה, שם עדים תושבי האזור להתקפות רצופות של דאעש.

בנוסף, מטוסים "לא מזוהים", ככל הנראה השייכים לקואליציה הבינלאומית, ביצעו הבוקר, יום חמישי, תקיפות אוויריות, במטרה לפגוע במיליציות איראניות בבאדיה של מעדאן עטיק באזור הכפרי הדרומי-מזרחי של נפת רקה, טרם דווח על תוצאות ההתקפות האוויריות.

*- לבנון: ארגון הטרור חיזבאללה עושה בימים האחרונים מאמץ הסברתי גדול לגיוס תמיכה בתוך לבנון, על רקע הביקורת המופנית כלפיו על רקע המשבר הכלכלי הנמשך במדינה. אחת הדרכים היא לשלוף חומרי ארכיון של נסראללה מאז ילדותו ולהפיק סדרה שתשודר בקרוב בערוץ אל מיאדין (ערוץ המזוהה עם חיזבאללה כמובן).(קרדיט: 🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- קפריסין מהדקת את הקשרים עם הרשות.

ראש ממשלת הרשות מוחמד שאתייה מודה לפני שעה קלה לקפריסין בשם הנשיא אבו מאזן, על מאמציהם המיוחדים לחיזוק יחסי שיתוף הפעולה והאחווה בינחהם ומוקיר את מאמציהם לתמוך בעם הפלסטיני ובמטרתם הצודקת להשיג את חירותם ועצמאותם. (קרדיט: 301 העולם הערבי )

*- מחוז דיר א-זור אמש מפקד משמרות המהפכה בעיר אלבו כמאל הראה לכוחות הסורים את הדרך החוצה מהעיר, בחודש האחרון "ניקו" משמרות המהפכה האיראנים את הכוחות הסורים מרוב חלקי העיר.

עיר הגבול אלבו כמאל שהפכה להיות עיר הבירה של אירן בסוריה, היא העיר הכי חשובה לאירן מבחינה אסטרטגית. כל משלוחי הנשק המגיעים מאירן דרך עיראק לסוריה ולבנון עוברים את העיר אלבו כמאל. (קרדיט: אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- 7 הרוגים בהתרסקות מטוס של כוח השלום האמריקאי בסיני .

תמונה

*- נציג טראמפ לסוריה לשעבר – ג'יימס ג'פרי אמר כי הכוחות האמריקאים לא מתכוננים לסגת מסוריה.

*- לפי העיתונאי סמי קולייב המקורב לחיזבאללה יש הכנות ישראליות ואמריקאיות לפתיחת מערכה מול חיזבאללה, בנוסף מספר מדינות המליצו לאזרחיהן להתרחק מלבנון בעקבות חשש למלחמה בזמן הקרוב באזור.