מבזקי חדשות ליום 13-11-2020. מתעדכן

*- יריות נורו לעבר שגרירות ערב הסעודית בהאג – אין נפגעים.

*- אירן – הטלוויזיה האיראנית מודיעה "כמויות גדולות של טילי Fateh-110 נמסרו לחיזבאללה . ( אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית רפאל מריאנו גרוסי בדו"ח מסווג בן שמונה עמודים .

" בהינתן גישה משלימה נוספת לכל האתרים החשודים בהם עלה חשש לפעילות גרעינית במסגרת הפרוטוקול והמידע בהם הסוכנות נמנעה מלבדוק את אותם האתרים והמיקומים , בהם איראן נדרשה לספק תשובות עבורם ובהתייחס להסדר הניטור במסגרת העסקה המאפשרת בדיקות תכופות ,

פקחים מצאו מספר ממצאים של דגימות סביבתיות שנלקחו מאותם האתרים החשודים ונראה כי הם לא עולים בקנה אחד עם המידע שנמסר לנו על ידי איראן, הפקחים גילו מספר ממצאים אחרים שעבורם יהיה צורך בהבהרות מצד איראן ומידע נוסף. פקחים דיווחו כי נתגלו חלקיקי אורניום מעשה ידי אדם באתרים לא מוכרזים ,ישנו יותר מספק כי מדובר בפעילות אסורה איראן חורגת מתנאי הסכם הגרעין ."

שר החוץ הגרמני הייקו מקס בהתייחסות לנאמר – " איראן בוחרת וממשיכה באסטרטגיות שונות שאינם מקובלות לחלוטין ומסכנת את שלום העולם, זה חייב מייד להפסק . עלינו לדון בדחיפות במועצת האום במעשיה של איראן ."

*- קנדה הוציאה לפני כמה שעות אזהרת מסע חמורה לאזרחיה העושים בלבנון מפני פעולות טרור או פעילות צבאית אפשרית שתכלול את כל אזורי לבנון.

*- מטען צד התפוצץ ליד משוריין של הכוח הרוסי הפועל במחוז דרעא שבדרום סוריה. עשן התמר ממקום הפיגוע. לא יודעים פרטים נוספים.

תמונה

*- משבר הלחם בסוריה רק הולך ומחמיר. תורי ענק נראו בדמשק.

תמונה

*- סוריה … תקיפה של מטוסים לא מזוהים ליעד של מיליציות איראניות ברקה:

שוב תקיפות אוויריות על מיליציות איראניות בסוריה. המצפה הסורי לזכויות אדם דיווח היום חמישי, כי כלי טיס בלתי מזוהים, שיגרו טילים על אזור הכפרי הדרום-מזרחי של נפת רקה, שם יש מיליציות פרו-איראניות של אזרחים סורים שגוייסו על ידי איראן, התקיפה הזאת היא תוספת נכבדה בנוסף לכך שדאעש פעיל שם גם כן. ועושה שמות במליציות הללו. טרם התקבל מידע על הנפגעים בעקבות תקיפות אלה.
כמו כן המצפה הסורי לזכויות אדם דיווח על שמיעת פיצוץ עצום שסיבותיו לא ידועות , באזורים שבהם נוכחות מיליציות איראניות בדיר אזור , קול פיצוץ עצום מרעיד את אזורי הנוכחות של המיליציות האיראניות בדיר אזור, סוריה.

*- מסוק של כוחות השלום של האו"ם בסיני התרסק. לפחות 4 הרוגים. סיבת ההתרסקות: תקלה טכנית.

*- העיתון האיראני "חברדנה" מפרסם מאמר על ג'ו ביידן ובו נאמר: ביידן הוא ממוצא איראני וסבו רבא נהג למכור טבק באיראן. הכינוי שלו היה ח'אן בידאן, והיה לו בן בשם עלי שהיגר לאמריקה וצאצאיו התפשטו שם, והכינוי המשפחתי התחלף מח'אן בידאן לביידן.

*- סיור צבאי רוסי שרצה להגיע לעייר אלחיראק נאלץ לבקש את ליווי תת אלוף דלה אלרית' – מפקד חטיבה 42 מדיויזיה 4  כדי למנוע מכוחות צבא סוריה לתקוף את הכוחות הרוסים . זה מה שנקרא – "בעלות ברית" .

*- היועץ לשעבר לביטחון לאומי מקמאסטר אמר לכתב פוקס ניוז, ברט באייר, כי "סביר" שישראל תכה באתרי הגרעין באיראן לפני שטראמפ יעזוב את תפקידו.

*- הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל שנחשב איש העסקים העשיר ביותר בעולם הערבי הפסיד כחצי מיליארד דולר מהונו במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה. עיקר ההפסדים שלו נובעים מירידת ערכה של החברה שבבעלותו "קינגדום הולדינג". החברה ספגה הפסדים עקב משבר קורונה דבר שפגע בפעילות חברות הבת שלה.

עד 2017 נחשב אלווליד כאיש העסקים העשיר ביותר בעולם הערבי עם הון אישי מוערך של כ-20 מיליארד דולר. עם זאת, מאז נעצר לחודשיים בהוראת בן דודו יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, ההערכה היא כי נאלץ לוותר על חלק מהונו ופעילותו העסקית הצטמצמה. (דורון פסקין)

*- ישראל דורשת מחברות התעופה אייר פראנס, בריטיש איירווייס, לופטהנזה (הגרמנית) ועוד אחרות, להשעות לאלתר את טיסותיהן לביירות אחרת הן עלולות להסתכן בפני צעדים משפטיים בגין "תמיכה בארגון טרור".(חיזבאללה )

*- לפי דיווחים סוריים: דאעש פתח אמש במתקפה על אתרי המשטר הסורי באזור סלמיה, מזרחית לחמה, והרג 12 אנשי כוחות המשטר ופצע אחרים. מקורות מקומיים אמרו כי הארגון תקף את כוחות המשטר ליד סכר פיאד, מזרחית לסלאמיה, שם עדים תושבי האזור להתקפות רצופות של דאעש.

בנוסף, מטוסים "לא מזוהים", ככל הנראה השייכים לקואליציה הבינלאומית, ביצעו הבוקר, יום חמישי, תקיפות אוויריות, במטרה לפגוע במיליציות איראניות בבאדיה של מעדאן עטיק באזור הכפרי הדרומי-מזרחי של נפת רקה, טרם דווח על תוצאות ההתקפות האוויריות.