דברים מנאומו של נאסראללה הערב

"היום אנו מציינים את יום השהדים של חיזבאללה. ראשית, אדון בנושא זה , ואז אדון בסוגיות אחרות – הדיונים על הגבול הימי, התמרון הצבאי האחרון של צה"ל, הבחירות / וההשפעה על ארה"ב,ו מדיניות ארה"ב לגבי לבנון והסנקציות ".
"בחרנו ביום זה לזכור את כל החללים שלנו בגלל האירוע החשוב שקרה ביום זה בשנת 1982, כאשר נסיך השהידים אחמד קסיר שחדר למפקדת צה"ל והרג 100 חיילים ישראלים. זאת היתה הפעולה הגדולה ביותר בתולדות הסכסוך הערבי-ישראלי".
"שאדם אחד יגרום להרוגים רבים ביותר לישראלים, והרג גנרלים וקצינים בכירים אחרים, הופך את זה לחסר תקדים. אנו זוכרים את פניו המושחרות של שרון באותו יום
אנו מקווים שיום אחד שהיד אחר יבצע פעולת התאבדות גדולה ואף גדולה עוד יותר נגד הישראלים. אך לעת עתה, פעולתו של אחמד קסיר נותרה הגדולה ביותר ."
"עכשיו, אני רוצה לדון בגבול הגבול הימי הישראלי-לבנוני. אני רואה בכך גם תוצר של ההקרבה של החללים וההתנגדות
ב -25 במאי 2000, אמרתי בצורה ברורה מאוד, אנחנו בהתנגדות לא מעורבים בקביעת הגבול , בים או ביבשה. אנחנו לא מגדירים את שטח לבנון זו האחריות של המדינה ."
"מדינת לבנון מגדירה גבולות ימיים, יבשתיים וההתנגדות מקפידה על כך ורואה בכך את חובתה – לצד הצבא,- להגן על אדמה זו, ואם אדמה כזו תישאר כבושה, זו חובתנו לשחרראוצה . זו העמדה שלנו מאז ומתמיד ".
"אחרי שנת 2000, לבנון ניסתה בעקיפין לנהל משא ומתן על נקודות שנויות במחלוקת בגבול היבשתי בין לבנון לישראל. לא ההתנגדות אמרה שהגבעה הזו או השטח הזה הם חלק מלבנון. . זו מדינת לבנון שאמרה שחוות שבעא כפר שובא וע'ג'ר הן לבנוניות . ואז עלה הנושא הימי, משום שיש משאבי טבע, במיוחד באזור הדרום. חברות זרות רצו לבוא ולהשקיע, אך נזקקו לערבויות חוקיות,ולכן הובילה לבנון לתחום את הגבול הימי . תמכנו בחיזבאללה במאמץ זה לתחום את מימי לבנון, כך שחברות זרות יוכלו לבוא ולהשקיע .  כל מה שדרשנו היה שהמשא ומתן יהיה עקיף, בעניין הטכני עצמו , ולא יוביל לשום דבר אחר ."
"עמדתנו כלפי ישראל ברורה ואנו חוזרים על כך בכל הזדמנות, ישראל, מנקודת מבט אידיאולוגית, היא ישות בלתי חוקית, סרטנית, שטנית. זה לא ישתנה עם הזמן. ישראל היא לא יותר מכונפיות של פושעים ומתנחלים ."
"לעולם לא נקיים הסכמי שלום או נורמליזציה עם ישראל. רק משא ומתן טכני להבטחת זכויות לבנון, כמו אסירים, תיחום גבולות וכו .. "
אנו זקוקים לצוות המשא ומתן שלנו שיידע לנהל משא ומתן מעמדת כוח. יש לנו את הזכויות שלנו, אנחנו חזקים, ועלינו לקבל את הזכויות שלנו מעמדת כוח חשוב לנו הוא שלבנון תחזיר לעצמה את כל זכויותיה ."
עכשיו אני רוצה לדון בתרגיל צה"ל האחרון שנמשך מיום ראשון והסתיים ביום חמישי. לא אכנס לפרטים, אך אגיד את הדברים הבאים זה היה תרגיל צבאי ענק, שכיסה את דרום לבנון והגולן שצה"ל רואה כחזית אחת. תמרון דומה התרחש בשנת 2017. היו השערות רבות שצה"ל ינצל נוכחות הכוחות, לבצע פעולה כלשהי בלבנון או בסוריה ,אבל מטרת התמרון העיקרית הייתה להדוף את כוחות ההתנגדות שיכנסו לצפון ישראל, ולכן  זהו הישגם של השהידים ושל חיזבאללה כאשר האויב הישראלי קובע תוכנית כה הגנתית בשנת 2017, וחוזר על כך בשנת 2020 – זו ההוכחה שחיזבאללה דחף את ישראל מעמדת ההתקפה לעמדת מגננה בעבר, התעקשותו של כוכבי לבצע את התרגיל הזה למרות הקורונה מעידים על כך שחיילי הקרקע של צה"ל סובלים ממשבר עמוק של מוכנות, זהו משבר אמיתי בכוחות היבשה הישראליים."
"אנו יודעים שהכוח הימי של ישראל מוגבל. בשנת 2006 הוצאנו את כוחות הים שלהם מהמשוואה עם טיל אחד. אנחנו לא מזלזלים בחיל האוויר הוא אחד החזקים באזור, אבל הוא לא ערובה לפרויקט הציוני באזור .כל הנסיונות האחרונות מראות באופן מוחלט כי כוחות האוויר לבדם אינם יכולים להבטיח ניצחון. כוחות היבשה יכולים ליצור ניצחון והכרעה , וזה משהו שאנחנו יכולים לבנות עליו."

"דבר אחרון שאני רוצה לומר הוא שחלק מיחידות ההתנגדות היו בכוננות בזמן תמרון צה"ל, ואנחנו רצינו שהישראלים יידעו את זה – כדי שאם הם יחשבו לבצע טיפשות כלשהי, היינו משיבים מיד. כוננות מקבילה הייתה גם בסוריה והועבר לישראל מסר ברור ."

"ממשל טראמפ היה בין הגרועים, אם לא הגרוע ביותר בארה"ב . במשך 4 שנים, טראמפ היה על הקצה למלחמה עם צפון קוריאה, סין, איראן, סוריה, ונצואלה …
אמרתי כבר בעבר, עסקת המאה של טראמפ נשענה על שלוש רגליים. טראמפ, ברוך השם, בדרך החוצה. נתניהו נמצא במצב הגרוע ביותר בחייו."
"גם מוחמד בן סלמאן נמצא על הגריל אם ביידן נשאר מחויב להבטחות הבחירות שלו ."
"ברמה האישית, אני מאוד שמח על נפילתו המשפילה של טראמפ, במיוחד על פשעו בהריגת קאסם סולמאני ואבו מהדי אל-מוהנדיס."
"עכשיו ממשל ביידן יהיה מאולף יותר מממשל טראמפ – מה שאומר שאם החזקנו מעמד תחת ממשל טראמפ , נוכל להתמודד עם כל דבר, ואמריקה אינה גורל שנקבע. אנשינו יכולים לעמוד מולם ולהיות מנצחים. "
"עכשיו, לגבי החודשיים האחרונים של ממשל טראמפ מעשיו בחודשיים הקרובים הפכו לבלתי צפויים אני לא יודע מה הוא יעשה, אבל הכל אפשרי … "
"אני לא יכול לחזות מה יקרה. יכול להיות כלום, יכול להיות משהו מקומי, יכול להיות משהו בחו"ל. מה שחשוב הוא שציר ההתנגדות ייזהר במהלך החודשיים הקרובים, ויהי מוכן להגיב פי שניים מהטיפשות האמריקאית או הישראלית."

קרדיט להבאת הדברים "אפקט הפרפר"