מבזקי חדשות ליום 11-11-2020. מתעדכן

*- אחד מכל חמישה מטופלי COVID-19 מפתח מחלת נפש תוך 90 יום, כך מראים תכניות מחקר.

רבים מהניצולים מ- COVID-19 עשויים להיות בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות נפש, כך אמרו פסיכיאטרים ביום שני, לאחר שמחקר גדול מצא כי 20% מהנדבקים בנגיף הקורונה מאובחנים כסובלים מהפרעה פסיכיאטרית תוך 90 יום.

חרדה, דיכאון ונדודי שינה היו שכיחים ביותר בקרב חולי COVID-19 שהחלימו . החוקרים מאוניברסיטת אוקספורד הבריטית מצאו גם סיכונים גבוהים משמעותית לדמנציה, מצב של ליקוי במוח.

"אנשים חששו כי ניצולי COVID-19 יהיו בסיכון גבוה יותר לבעיות נפשיות, והממצאים שלנו … מראים שזה חשש סביר", אמר פול האריסון, פרופסור לפסיכיאטריה באוקספורד.

רופאים ומדענים ברחבי העולם צריכים בדחיפות לחקור את הסיבות ולזהות טיפולים חדשים למחלות נפש לאחר COVID-19, אמר הריסון.

"שירותי הבריאות צריכים להיות מוכנים לספק טיפול, במיוחד מכיוון שהתוצאות שלנו צפויות להמעיט בערך מספר החולים הפסיכיאטרים שיהיו אחרי החלמה מהקורונה, הוסיף.

*- פומפאו שנשאל אם ישתף פעולה עם צוות המעבר של ביידן ענה כי המעבר יהיה חלק בכל מקרה, גם לכהונה שנייה של טראמפ. הוא מוסיף כי נותרו קולות שטרם נספרו.

*- הניו יורק טיימס ציטט גורמים בכירים ממשרד ההגנה האמריקני שהביעו באופן פרטי את חששם האמיתי כי יש מקום לדאגה ויתכן מאוד שהנשיא עלול ליזום פעולות התקפיות גלויות וגם חשאיות, כנגד איראן ותומכים אחרים בימיו האחרונים בתפקיד.

*-מנהיגי המדינות, רוסיה, סין, ברזיל, טורקיה, מקסיקו, סלובניה ואסטוניה מסרבים להכיר בביידן כנשיא הנבחר.

*- מחר בשעה 9:30 בבוקר , יום רביעי, המשלחות הלבנוניות והישראליות ישובו לשולחן המשא ומתן בנקורה בנוכחות יוניפי"ל ובנוכחות הנציגות האמריקאית, הדיון יעסוק בדרישות החדשות על קו הגבול החדש שהוצע על ידי הצד הלבנוני, הצד הישראלי הבטיח תגובה והתייחסות מפורטת כפי שהבטיחו בצד הישראלי. לבנון דרשה שטח ימי נוסף המגדיל את שטח המחלוקת ל -2,290 קמ"ר. מומחים לבנוניים טוענים כי לבנון מתכוונת לטרפד את ההצעה הישראלית .

*- בהוראת פיקוד המבצעים המשותפים, ובתמיכת כוחות הביטחון העיראקיים, מבצעת הקואליציה הבינלאומית, @CJTFOIR סדרה של תקיפות אוויריות, על יעדי טרור ברכס הרי המרין שבעיראק.

*- בשנים האחרונות מדינת ישראל השקיעה כשלושה מיליארד דולר לטובת "היערכות למלחמה עם איראן".

*- זהו גנרל עלי בלאלי, הבכיר האיראני שתועד בסרט תיעודי איראני, במהלך ביקור בקומפלקס טילים תת קרקעי השייך לחטיבת הטילים 155 של צבא סוריה. בלאלי מחזיק עדיין בתפקידי מפתח בפיקוד כוחות האוויר והחלל של משמרות המהפכה וב"חאתם אל-אנביה" המקדמת פרויקטים לפיתוח טילים ומערכות הגנה אווירית. (אינטליטיימס)

תמונה

*- המפרץ הפרסי – מקור במפרץ הפרסי טוען, ארה"ב ניהלה דו שיח עם בכירים במערכת הביטחונית בממלכה הסעודית ועם גורמים נוספים במפרץ לקראת מה שנראה תקיפה אמריקאית על מתקני הגרעין של אירן. (אבו צאלח)

*- בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת מת הבוקר בבית החולים הדסה-עין כרם בירושלים כתוצאה מהידבקותו בנגיף הקורונה.

*-  לבנון הכריזה על סגר כללי בשל התפשטות נגיף הקורונה. הסגר יחל בעוד יומיים וצפוי להימשך עד סוף החודש.