העלאת סרט חדש באקרנים בסעודיה בזמן קורונה נגמר בפיאסקו מדהים

הנושא שמסעיר בימים האחרונים את הרשתות החברתיות בערב הסעודית היא הכישלון החרוץ של הסרט החדש "1 2 3 אקשן". הסרט שעלה לאקרנים בקול תרועה גדולה ביום חמישי שעבר יורד מהם כבר השבוע. הסיבה – היעדר קהל. לשפל הגיעו הדברים אתמול כשלסרט הגיעו אפס (0) צופים בבתי הקולנוע בהם הוא הוקרן, למרות שגם הוצעו כרטיסים בחינם.

מדובר בקומדיה רומנטית שעוסקת בחיי האומנים בסעודיה כשלסרט לוהקו כוכבים מוכרים. זוהי הפקה יקרה יחסית של 3.5 מיליון דולר שירדו לטמיון. הסיבה האמיתית לפדיחה הזו בקופות אינה ברורה. יש כאלה המייחסים את התרחקות הקהל לחשש מקורונה, אחרים טוענים כי המבקרים קטלו את הסרט והרחיקו את הקהל ויש הטוענים כי מדובר בגורם עמוק יותר – הכישלון של הפתיחה מחדש של ענף הקולנוע בממלכה.

כזכור אחת הרפורמות של יורש העצר בן סלמאן כללה פתיחה מחדש של בתי הקולנוע לאחר שהיו סגורים עשרות בשנים וזאת כחלק ממאמץ לפתח את תרבות הפנאי ולשוות לממלכה אופי יותר "מערבי" ופחות שמרני. השלטונות אף הקצו סכומי כסף גדולים להשקעה בפיתוח הענף. בזמנו הובטח כי פתיחת בתי הקולנוע תייצר עשרות אלפי מקומות תעסוקה לסעודים. בפועל, נראה שבן סלמאן חי בסרט… ענף הקולנוע בסעודיה לא ממריא כשגם למשבר קורונה תרומה נכבדה לכך. מעבר לכך, סעודים רבים ובעיקר צעירים טוענים כי הם מעדיפים את החלופות הזמינות כמו נטפליקס על פני הבילוי בקולנוע.

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין