גנרל איראני מבקר בזרוע הטילים האסטרטגית של סוריה. מה מאחורי ?

בלוג המודיעין הישראלי "אינטלי טיימס" מפרסם תמונות, שעלו ברשתות החברתיות, המראות ביקור של בכיר צבאי איראני במחסן הטילים התת- קרקעי של חטיבת טק"ק – 155 של צבא סוריה ברוחייבה הנמצאת מזרחית לעיירה קטייפה. לטענת הבלוג בעבר דווח על תקיפות באותו המקום שבו מחזיקה סוריה גם טילי סקאד מתקדמים המשמשים כעתודה עבור חטיבת הטילים של החיזבאללה.

תמונה

בתמונה – 1. הינו שר ההגנה הסורי 2. הינו גנרל איראני 3. ?

תמונה

הגנרל האיראני מסומן בעיגול אדום

נראה כי כי האיראנים אילצו את הסורים לסייע בחשיפה זאת שנועדה לאותת לעולם מסר שיהיה מענה למה שהאיראנים חושבים שממשל טראמפ מכין להם עד תום כהונתו.

ישנן הערכות כי איראן מאותת לאויביה כי זרוע הטילים האסטרטגית של סוריה תצטרף לזרוע המקבילה האיראנית בכל סכסוך מזויין שיהיה אם תותקף מערכת הגרעין האיראני ע"י ממשל טראמפ כמתנה לעולם לרגל סיום כהונתו , מבחינת הסרת איום מעל הרבה מדינות בעולם הנמצאות בטווח הטילים האיראנים.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר כי למיטב זכרונו זה התיעוד הראשון בחומר גלוי של מנהרת טק"ק סורית. עד היום הסורים הקפידו מאוד לא לשחרר מידע שכזה.

כנראה ברוח הפרסומים האיראניים שרק לאחרונה חשפו סרטון שצולם במנהרת טילים בליסטיים ממנה ניתן לשגר אותם , אחד אחרי השני ,לטווח ארוך .

ברוחייבה אין אתר טילים תת קרקעי וככל הנראה הצילום מתאים יותר לאתר המנהרות הסמוך לג׳יירוד מצפון לרוחייבה.