מבזקי חדשות ליום 5-11-2020. מתעדכן

*- שליח ארה"ב לסוריה, "ג'פרי": "ה- PKK הוא ארגון טרור והוא צריך לעזוב את סוריה."

הצהרה זו באה לאחר הצהרה קודמת שאמר בה : "אין שינוי במצבם של חיילינו בסוריה, בין שביידן יצליח להגיע לנשיאות ובין אם לא."

*- ביוג'ן מזנקת 40% לאחר שבכיר ברשות התרופות האמריקאית אמר כי התרופה של החברה לטיפול באלצהיימר נמצאה יעילה בקנה מידה רחב דיו כדי לאשר אותה לטיפול במחלה. זה צפוי להיות האישור הראשון מזה כמה עשורים של תרופה לטיפול במחלה הקשה.

*- איראן מציגה היום טילים בליסטיים שרשומים עליהם " איחוד האמירויות " באיום איראני ברור לבצע פעולת טרור או מתקפת טילים אפשרית עליה.

תמונה

ועל הטיל הזה כתוב בין היתר "ישראל" ו- " אמריקה" .

תמונה

*- המיליציות האיראניות במזרח סוריה מגייסים נערים צעירים לשורותיהם.

תמונה

*- עדכוני סודאן :
נפט: סודאן הודיעה היום כי בתוך שבועיים תחל להפיק נפט משבע בארות בשדה א-ראוואת שבמחוז הנילוס הלבן. בסך הכל הצפי הוא כי עוד 3000 חביות נפט ביום יתווספו לתפוקה של סודאן ובכך היא תגיע ל-64,000 חביות ביום. יצוין שעם הקמת דרום סודאן, איבדה סודאן את רוב יכולות הפקת הנפט שלה. סודאן מקווה כי לאחר הוצאתה מרשימת המדינות התומכות על ידי ארה"ב היא תצליח למשוך חברות אנרגיה זרות לחיפושי נפט. היעד לשנה הבאה להעלות את תפוקת הנפט בעוד 20,000 חביות. התפוקה הסודאנית של הנפט מופנית לצריכה פנימית וזאת בנוסף ליבוא.

זהב: סודאן נחשבת ליצרנית הזהב השלישית בגודלה, אולם גורמים בשוק טוענים כי המדינה לא באמת שולטת על תחום זה, דבר שמאפשר הברחות וסחר לא חוקי. רשמית תפוקת הזהב של סודאן מגיעה לכ-25 טון בשנה אולם ישנם הערכות כי בפועל הכמות המופקת גדולה פי ארבעה. גם כאן מצפה עתה ממשלת סודאן כי הסרת הסנקציות תסייע לה למשוך חברות זרות ובך להשיג שליטה טובה יותר על התפוקה וכמובן ההכנסות. (קרדיט:דורון פסקין)

*- איראן .. סרטון השריפה שנגרם על ידי פיצוץ במתחם חברת אלפין פטרוכימיקלים, בעיר אילאם במערב איראן. 

*- איראן כבר הצליחה לגייס לשורות המיליציות השיעיות שלה הפועלים על אדמת סוריה כ- 15 אלף לוחמים סורים במשכורת .

*- חוללו היום קברי יהודים במולדובה.