רוסיה חושפת: כ-2,000 שכירי חרב זרים מהמזרח התיכון נלחמים בקרבאך

ביירות, לבנון (9:20 בבוקר) – שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב גילה כי מספר הלוחמים מהמזרח התיכון הפועלים באזור קרבאך הוא קרוב ל -2,000 איש, והדגיש כי מדינתו תמשיך בשיתוף הפעולה עם טורקיה כדי לפתור את הסכסוך בדרכי שלום.

לברוב אמר בראיון לעיתון "קומרסנט": "אנו מודאגים כמובן מהפיכתו של הסכסוך בקרבאך לעניין בין לאומי וממעורבותם של חמושים מהמזרח התיכון בו."
הוא המשיך: "קראנו שוב ושוב לגורמים חיצוניים לנצל את יכולותיהם כדי לחסום את דרכם של שכירי החרב, שמספרם באזור הסכסוך, על פי המידע הקיים, מתקרב ל -2,000 איש."

הוא ציין כי הנושא הזה צץ במהלך שיחות הטלפון שקיים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם מקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, ב- 27 באוקטובר, ומגעים תקופתיים עם נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב וראש ממשלת ארמניה, ניקול פשיניאן.

שר החוץ הרוסי הוסיף כי ארצו ממשיכה "להבהיר את עמדתה בהתמדה בנושא זה בערוצים שונים".

באותו נושא, לברוב הדגיש כי רוסיה תמשיך לשתף פעולה עם טורקיה כדי להפסיק את הסכסוך הצבאי בקרבאך.

לדבריו, "מעולם לא הסתתרנו, ואיננו מסתירים כעת לאחר שאנו מסרבים ליישב את המשבר באמצעות שימוש בכוח, ואנו מבקשים להפסיק את פעולות האיבה בהקדם האפשרי. חשוב מאוד ששני הצדדים ושותפיהם החיצוניים יכבדו את ההסכמים על הפסקת אש קפדנית ויצרו מנגנון לניטור זה ולחידוש הליך המשא ומתן. "
הוא הוסיף, "למרות שלא הושגה, באופן מיידי ,שביתת נשק קפדנית , אנו נמשיך לנצל את כל ההשפעה שיש לנו באזור ונעבוד עם שותפינו הטורקים כדי לעצור את המשך הפעילות הצבאית, לארגן דיאלוג בין שתי הצדדים ולשכנע את באקו וירוואן לשבת סביב שולחן המשא ומתן. "