מבזקי חדשות ליום 4-11-2020. מתעדכן

*- בריטניה נערכת לפיגוע טרור: רשת סקאי דיווחה כי המרכז המשותף לניתוח טרור – גוף של סוכנויות הממשלה שפועל ממטה ה-MI5 ואחראי על הערכת איומי הטרור – החליט להעלות את רמת הכוננות מדרגת "איום משמעותי" לדרגת "איום חמור", השנייה בגובהה, שמשמעותה סבירות גבוהה להתקפה ויש להגביר את האבטחה( מבט עולמי)

Home | MI5 - The Security Service

*- שון קונרי, הראשון שגילם את סוכן הוד מלכותה 007 ג'יימס בונד, הלך לעולמו בגיל 90.

*- המוני חיילים השתתפו בשבוע שעבר בתרגיל "חץ קטלני", שדימה מלחמה באזור הצפון. אבל רק מעטים יודעים שמאחורי האירוע הצבאי העצום הזה עומדת יחידה קטנה, שאחראית להעביר את תפיסת הניצחון מהנייר – לשדה הקרב.

באדיבות דובר צה"ל

*- איראן / חיזבאללה בכוונה מאיצות את פעולות הגיוס לא רחוק מהגולן , ככל הנראה בימים הבאים נראה שיבואו איתם חשבון ! איראן מנצלת בציניות את מצבה הכלכלי המידרדר של סוריה ואת עיסוקה של רוסיה בהסכמים האחרונים עם טורקיה בנוגע ל"אזורי ההסלמה מצפון-למזרח סוריה.

הכוחות האיראניים והמיליציות הנתמכות על ידיי איראן , בפרט חיזבאללה לא עוצרים ,הם ממשיכים לגייס כוחות נוספים בדרום סוריה .

בקוניטרה לא רחוק ממש בסמוך לגבול הגולן חיזבאללה ממשיך לחזק את נוכחותו באין מפריע !

*- אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף הביטחוני מדיני במשרד הביטחון – על התצהיר שהוגש באשר לפרשת הצוללות: "זו השערורייה הכי גדולה שהייתה פה, זה בסוף ישפיע על כולנו. זה פשוט לא נקלט בתודעה".

*- ‏ח"כ משה יעלון משיב לנגל שטען שבוגי מכיר את "סוד הצוללות": "אני יודע למה הוא מתכוון, ואני מציע שנפסיק להתעסק בזה, ולנגל לא לדבר בעניין"
"אני לא מכיר סוד מלבד בצע כסף".

*- קצין עיראקי בדרגת אלוף חוסל באמצע הרחוב בלב בגדד.

*- פרטים חדשים אודות המשא ומתן על תיחום גבול ה 860 ק"מ … "הצעה" ישראלית- הועברה לארהב ונדחתה על ידיי לבנון.ישראל הסכימה לוותר על כ -55% .

500 ק"מ ללבנון, 360 ק"מ לישראל.

*- בזמן שבישראל נערכו אימונים ותרגילי מלחמה גדולים בהשתתפות אלפי חיילים וגרמו למתח באזור, חיזבאללה ,מחשש לתקיפה ישראלית, גייס אלפיי חיילי מילואים שהמתינו בעמדותיהם לכל מתקפה אפשרית .

*- הפרלמנט באיראן מקדם הצעת חוק אשר תחייב את המועצה לאנרגיה אטומית להגביר את העשרת האורניום ל -20% (120 ק"ג בשנה ) באם הסנקציות האמריקניות לא יוסרו תוך 90 ימים .דבר שיקצר את הזמן הדרוש להרכבת פצצה גרעינית.

הצעת החוק מחייבת את הפעלת ליבת הכור באתר הגרעין בעראק הנכלל בתנאי הסכם הגרעין משנת 2015 עם מעצמות העולם, לאחר מכן ניתן להעשיר חומר ברמה הנדרשת לייצור נשק גרעיני תוך פרק זמן מהיר והתראה קצרה.

המהלך ערב ההצבעה בארה"ב אינו מקרי, נקיטת הפעולה מצביעה על כך שאיראן תנסה לכפות את קצב המשא ומתן על המתמודד הדמוקרט ג'ו ביידן, היות והסקרים מראים כי הוא זה שיזכה להיכנס לבית הלבן.

*- בישראל בירכו על החלטת הפרלמנט האוסטרי מיום שישי, הקוראת לנקיטת צעדים כנגד ארגון הטרור חיזבאללה. ההחלטה שהתקבלה פה אחד בפרלמנט, קוראת לממשלת אוסטריה לפעול נגד פעילי הטרור ותומכיו, וכן מבקשת לשנות את מדיניות האיחוד האירופי, המפרידה באופן מלאכותי בין הזרוע הצבאית והמדינית של הארגון.