הונגריה מאשימה את הנציבות האירופית בצביעות בנושאי האנטישמיות והטרור

שרת המשפטים של הונגריה, ג'ודית וארגה, יצאה במתקפה חריפה נגד נציבות האיחוד האירופי כשהיא מאשימה אותה בצביעות ובהטייה מכוונת וקראה לאיחוד להתמקד בסוגיות של אנטישמיות וטרור במקום שלטון החוק.

המדיניות הבלתי ליברלית המוצהרת שמקדם ראש הממשלה, ויקטור אורבן, כולל חיזוק שליטתו במוסדות המדינה ובמערכת המשפט, הביאו את בודפשט להתנגשות ישירה עם הנציבות האירופית. השבוע אף צפויה הנציבות לדון בקיצוץ תקציבים למדינות שפוגעות בחוקי האיחוד ובערכיו.

בשיחה עם הפייננשל טיימס, האשימה וארגה את הנציבות האירופית בצביעות וטענה כי זו הסיבה שמדינות כמו הונגריה ופולין מקדמות גרסה משלהן של "שלטון החוק" כי "צריכה להיות חלופה שתאפשר לחוקרים שמרנים להביע את דעתם".

"אירופה צריכה להתעורר מהצביעות שלה ולהתחיל לדבר על הבעיות האמיתיות: אנטישמיות, מעשי רצח והתקפות טרור במערב אירופה", אמרה השרה ההונגרית, שהוסיפה כי השמרנים צריכים להשפיע על סוגיות שקשורות לעתיד היבשת כמו "מדיניות משפחה, רב תרבותיות, תפקיד ענקיות הטכנולוגיה בחיינו".

וארגה גם יצאה נגד מנהיגי המדינות החברות שלטענתה "מתחבאים מאחורי מסדרונות הנציבות". "זו צריכה להיות הקנצלרית מרקל שאומרת לוויקטור אורבן בפנים 'אני מצטערת, יש לי בעיה אתך ואתה צריך ללכת'", אמר. "או ראשי ממשלות שאומרים אחד לשני 'יש לי בעיה אתך'".

למרות המדיניות השמרנית של ממשלת אורבן, שבין השאר אסרה על תושבים לשנות את המגדר שלהם, הבהירה וארגה כי אין להונגריה כוונה ללכת בעקבותיה של פולין ולהגביל לחלוטין את זכויות הקהילה הגאה או את ההפלות. "אנחנו בני ברית היסטוריים של פולין, אבל מה שהם עושים על בסיס יומי זה העסק שלהם, לא שלנו", סיכמה.

European Commission - Wikipedia

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם.  קרדיט לתמונת השער – דני אורבך-הינשוף