קצת פרופורציות: פרשה "מבישה" בשרות הציבורי באוסטרליה

מנהלת רשות הדואר האוסטרלית, כריסטין הולגייט, התפטרה היום מתפקידה אחרי שנחשף כי היא הוציאה 20 אלף דולר אוסטרלי מתקציב הסוכנות לטובת רכישת שעוני יוקרה לארבעה עובדים בכירים.

במהלך דיון של ועדת ההקצאות של הסנאט לפני כשבועיים התגלה כי ארבעה שעוני קרטייה בשווי של 3,000 דולר כל אחד הוענקו לפני שנתיים לארבעה עובדים בכירים שהיו מעורבים בגיבוש הסכם בשווי מיליוני דולרים עם שלושה בנקים. הולגייט הודתה כי השעונים ניתנו בתור מתנת "תודה לכם" ממנה ומראש הוועד המנהל של הסוכנות.

החשיפה עוררה תרעומת כאשר שר התקשורת, פול פלטצ'ר, הורה על פתיחת חקירה נגד הדואר האוסטרלי וראש הממשלה, סקוט מוריסון, כינה את המעשה "מביש" והבהיר כי הולגייט צריכה לסיים את תפקידה. "כל דולר שהולך לדואר מנוהל בשם משלמי המסים האוסטרלים וזה צריך להיעשות בדרך שמכבדת את משלמי המסים", אמר.

הולגייט, אשת עסקים בריטית שעומדת בראש הדואר האוסטרלי בשלוש השנים האחרונות, הודיעה היום כי היא מתפטרת. לדבריה, החקירה השפיעה על בריאותה ועל יכולתו של הדואר לתפקד. "אני לא מאמינה שהמצב הנוכחי טוב עבור הדואר האוסטרלי או עבור רווחתי האישית", אמרה. "על כן, החלטתי להתפטר בתקווה שזה יאפשר לארגון להתמקד לחלוטין בשירות הלקוחות שלנו".

עם זאת, היא הבהירה כי אינה מתחרטת על מתן השעונים, מאחר שבכך רצתה לעודד שינוי חיובי והתנהגות חיובית, וכי היא רק מצרה על כך "שההחלטה להכיר בעבודה היוצאת מן הכלל של ארבעה עובדים גרמה לוויכוח ולהסחת דעת".

החוף המזרחי של אוסטרליה - קווינסלנד - איש העולם מחפשים מידע על החופים של אוסטרליה?

 

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם