מפקד אוגדה 210: "ישראל פשטה בשבועות האחרונים על מספר עמדות סוריות"

ביירות, לבנון  – מפקד אוגדה 210 של הצבא הישראלי, תא"ל רומן גופמן, הצהיר כי כוחותיו ביצעו כמה פשיטות בשבועות האחרונים נגד הביצורים הסורים בקו המגע עם רמת הגולן הסורית. .

גופמן אמר בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית – "טאס" ביום שישי: "במהלך השבועות האחרונים ביצענו כמה פעולות נגד ביצורים סורים, שהוקמו ישירות על קו הגבול ובחלקם על אדמותינו."

הוא המשיך: "מסיבה זו תקפנו אותה, ביצענו פעולות והחיילים שתקפו נקודות אלה פוצצו אותם וחזרו מיד לעמדותיהם ולא נשארו שם לאחר הפשיטות."

גופמן ציין כי הפעולה בוצעה בשני שלבים, שכן נקודה אחת הושמדה במהלך הפשיטה הראשונה ושתי אחרות בפשיטה השנייה, והדגיש כי הפשיטות "התרחשו ללא עימותים ישירים עם הכוחות במקום".

מפקד אוגדה 210 אמר כי "ישראל אינה רואה כרגע שום איום מצד סוריה כמדינה", אך היא חוששת מתגבור ריכוז לוחמי חיזבאללה בצפון רמת הגולן.

לדבריו, "האיום הגדול ביותר שאני רואה כשאני מסתכל על גבולות סוריה הוא הקמת קו חזית של איראן וחיזבאללה בדרום סוריה מול ישראל. זהו האיום החשוב ביותר. אנחנו לא רואים איום בסורים ובסוריה משום שהוא מייצג מדינה שצריכה לעבוד ולבנות את עצמה מחדש. "

מאז מלחמת 1967 ,אז כבשה ישראל כשני שלישים מרמת הגולן, שההחלטות הבינלאומיות הרלוונטיות מחשיבות כשטח סוריה, ובשנת 1981 אימצה ממשלת ישראל חוק המשית את ריבונותה על האזור, שנדחה על ידי כל מדינות העולם למעט ארצות הברית.

קרדיט לתמונה: צה"ל

מפת דרום מערב סוריה: