מבזקי חדשות ליום 1-11-2020. מתעדכן

*- מפקד בכיר של אל-קאעידה, עבדאללה אחמד עבדאללה, המכונה גם אבו מוחמד אל-מסרי, נהרג באיראן. על פי מקורות מהימנים, עבדאללה נהרג באזור פסדראן בבירת איראן, טהראן.

תמונה

*- בכנס בקאבול קרא מנהיג החיזב-אלאיסלאמי – גולבודין הקמטיאר לממשלת אפגניסטן לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם צרפת ולהחזיר את שגרירה.

תמונה

*- אלפים מתושבי קאבול הפגינו נגד התבטאויותיו הגסות של נשיא צרפת וקראו לסיום היחסים הדיפלומטיים של הממשלה עם המדינה.

תמונה

*- המסגד הגדול בקאבול . מישהו אמר קורונה ?

תמונה

*-"למדינה שלנו אין שום בעיה עם שום דת. כל הדתות הללו מתנהלות בחופשיות על אדמתנו. אין סטיגמות. צרפת מחויבת לשלום ולחיות יחד". את הציוץ כתב מקרון בצרפתית ובערבית.

*- בהוראת נשיא סוריה אסד מונה מר עבד אלחלים חליל – عبد الحليم خليل – מושל מחוז קונייטרה.

*- המיליציה העיראקית שיעית הנאמנה לאיראן – אלחשד אלשעבי מדווחת כי מחסן תחמושת במחנה שלהם ליד העיירה Al Muthanna התפוצץ בעקבות תקיפת כלי טייס בלתי מזוהה וגם להרס הבסיס כולו . לא ברור מי מאחורי תקיפה זאת.

*- נסראללה קורא לשלטונות בצרפת ולדעת הקהל הבין לאומית, להימנע מהאשמת האיסלאם ולהכליל את כל המוסלמים בהתקפה כגון ניס או במקומות אחרים. מעשים כאלה אינם חוקיים ולא מוסריים וכי יש להעניש רק את האשמים.

*- ממשלת יוון מעלה הילוך במלחמתה מול נגיף הקורונה זה לא דומה למגבלות בבריטניה צרפת ובלגיה, החל מיום שלישי 3.11 ולמשך חודש ימים, חלה חובת עטיית מסכות בכל שטחי יוון. כמו כן באזורים האדומים והכתומים הכוללים גם את אתונה, יחולו ההגבלות הבאות:

איסור יציאה למרחב הציבורי משעת חצות ועד ל 5 בבוקר. תיאסר התקהלות מכל סוג בכל שעות היממה. סגירת מסעדות, בתי קפה, ברים, טברנות, בתי קולנוע, מוזיאונים וארועי ספורט. יותר לנוע בין הערים ומחוזות. שרותי טייק אווי יפעלו כרגיל.

*- יחידת אריות הים (באנגלית: SEAL Team Six / ST6) היא יחידת עילית בכוחות המבצעים המיוחדים של ארצות הברית. יחידה המקבילה לשייטת 13 בצה'ל,

במבצע חילוץ בצפון ניגריה שחררו בן ערובה ( פיליפ וולטון, בן 27 ) בשעות המוקדמות של של אתמול בלילה אזרח אמריקני שהוחזק כבן ערובה על ידי קבוצת מחבלים חמושים.

האזרח האמריקני חולץ וכעת נמצא בריא ושלם בטיפולו של משרד החוץ האמריקני. מדובר הפנטגון ג'ונתן הופמן נמסר בהצהרה:

"השלום לאנשי צבא ארה"ב והאזרח הנחטף, לא נפצע איש במהלך המבצע החטוף שוחרר. אנו מעריכים את תמיכתם של שותפיינו הבינלאומיים בביצוע פעולה זו."

*- השגריר הקטרי: ביום רביעי הקרוב תחולק התרומה הקטרית בסך 100 דולר ל 100 אלף משפחות נזקקות ברצועה.

*- סוריה – הפגנות תמיכה באידליב של קבוצות ג'יהאד תומכות טורקיה בתמיכה במחבל עבדאללה אנזורוב, שערף את ראשו של המורה לצרפתית בפאתי פריז.

עצרת נוספת נערכה בא-ראקה, שם גם תמכו המפגינים במעשיו וכינו אותו גיבור. קרדיט: יוסי א.

*- א-שארק אל אווסט: ארה"ב אישרה מכירת מטוסי F-22 לישראל.

*- בהנחיית שר הביטחון בני גנץ: צה"ל הציע סיוע לטורקיה בעקבות נזקי רעידת האדמה באיזמיר.

על רקע רעידת האדמה באיזמיר, הנחה שר הביטחון בני גנץ את צה"ל להיערך למתן סיוע חירום לטורקיה. בעקבות זאת, התקיימה שיחה בין נציגי צה"ל לנספח הצבאי הטורקי בישראל. בשיחה הועבר לשלטונות הטורקים כי מערכת הביטחון ומדינת ישראל משתתפים בצערם על האסון, ונכונים להוציא משלחת באופן מיידי אשר תסייע בחילוץ ממבנים שנהרסו באזור ובפריסת בית חולים שדה שיטפל בפצועים הרבים.

*- שגרירות ארה"ב מזהירה את אזרחיה מפני אפשרות להתקפות טרור בתוך איחוד האמירויות, ודורשת מהם לנקוט בצעדי זהירות.

*- לבנון – ראש הממשלה המיועד, סעד חרירי, הודיע לצמד האירגונים השיעים כי הגיעה איגרת אמריקנית בו הם מסרבים באופן מוחלט שהחיזבאללה יחזיק במשרד הבריאות , מכיוון שהוא אחד המשרדים החשובים שמקבלים סיוע וסכומי כסף במטבע קשה מארגונים בינלאומיים, במיוחד מארגון הבריאות העולמי, כדי להילחם בנגיף קורונה, וכי דיווחים הגיעו לאמריקאים כי החיזבאללה, באמצעות רשת רחבה של משקיעים וסוחרים המזוהים עמה, נהנית מכספים אלה בדרכים שונות.

*- ממצאי מחקר חדש טוענים כי נמצאו שיעורי תמותה נמוכים יותר מ- COVID-19 במדינות עם היגיינה ירודה ומים באיכות נמוכה.

מחקר חדש מצא כי מדינות עם היגיינה ותברואה לקויים ומים באיכות נמוכה הם בעלי שיעור מתים נמוך יותר של COVID-19 בהשוואה למדינות עשירות יותר בהן איכות התברואה גבוהה. עד כה, מדענים תהו על שכיחותם הגבוהה יותר של זיהום ומוות ב- COVID-19 במדינות עשירות יותר לעומת עניים יותר.

הממצאים אמנם מצביעים על כך שככל שתברואה במים ירודה יותר במדינה, כך מקרי המוות של COVID-19 למיליון נמוכים יותר, אך המחקר המליץ בחום שלא להמשיך בהיגיינה חלשה כמנגנון להתמודדות עם מחלות.

Afghanistan, Madagascar, Malawi: Among the poorest in the world.