מבזקי חדשות ליום 31-10-2020. מתעדכן

*- אבידה גדולה חעדה הדרוזית בישראל ובעולם
העדה הדרוזית בישראל ובכל העולם מרכינה ראש ואבלה אבל כבד על מותו של הסמל של הדת של העדה דרוזית השיח אבו זין אלדין חסן אלחלבי אשר נפטר לפני דקות בכפר מגדל שמס ברמת הגולן (לא מקורונה)..איבדנו מנהיג רוחני סבא אבא אח חבר יועץ מורה מטיף לעדה היקרה..האבדה גדולה מאד
יהי זכרו ברוך .

*- #אמריקה- טראמפ: נסיים לצמיתות את התלות בסין, נחזק את כוחות הביטחון, נהפוך את אמריקה למעצמה הצבאית הטובה ביותר, ונאגד את השלום באמצעות כוח.

*- # לבנון – אנשי החיזבאללה מונעים מאנשי המקצוע בתחום התקשורת לסקר את המשא ומתן בנאקורה, ושוברים את ציודם ומצלמותיהם.

*- הקבינט המדיני-ביטחוני דן בהיערכות ליום השנה לחיסול הממוקד של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בהאא אבו אלעטא במסגרת מבצע חגורה שחורה.

לפי הדיווח, בישראל סבורים שגורמים בעזה עלולים ליצור עימות מול ישראל בתקופה הקרובה, גם על רקע יום השנה להתנקשות, וגם על רקע המצב הכלכלי ברצועה.

דבר היוצר מתיחות נוספת היא ההתעקשות של קטאר שהתשלומים לעזה יועברו במתכונת של אחת לחודשיים. (כאן)

*- מנהיג הג'יהאד האיסלאמי,שייח 'סעיד נחלה, סובל מבעיות בריאות לב, והנהלת כלא עופר עיכבה את הטיפול עד כה ולא הפנתה אותו לטיפול בבית חולים למרות הצורך הדחוף שלו בטיפול."

*- רעידת אדמה בעוצמה 6.6 פוגעת בים האגאי במערב טורקיה
ביום שישי הודיעו כלי תקשורת בטורקיה, שציטטו את רשות האסונות והחירום הטורקיים, כי רעידת אדמה 6.6 בסולם ריכטר, שבמרכזו הים האגאי בעומק של 16.5 קילומטרים, פגעה במערב טורקיה.
המידע העלה כי רעידת האדמה אירעה במדינת איזמיר והורגשה על ידי תושבי המדינות השכנות עד לאיסטנבול.
מקורות אחרים דיווחו גם כי בניינים קרסו באיזמיר, טורקיה, בעקבות רעידת האדמה.צונאמי קטן נצפה באזור החוף של איזמיר צ'אקיק.

*- ערוץ NBC מדווח הערב כי בארה"ב חושדים כי איראן מפעילה סוכנים לצורך תכנון נקמה על חיסולו של מפקד "כוח קודס", קאסם סולימאני. החשד עלה לאחרונה בעקבות זיהוי מעקב אחר בכיר בפנטגון, ע"י רכב שטח בבעלות אמריקאי ממוצא איראני המתגורר בוירג'יניה .

‏זה אינו מקרה ראשון שסוכנים איראניים "רדומים" המתגוררים בארה"ב, מופעלים ע"י המודיעין האיראני לצורך איסוף מודיעין על יעדי חיסול פוטנציאליים.

‏בעקבות התקרית דווח על מחלוקת בין אנשי הפנטגון לאף.בי.אי שחקר את האירוע, אולם לא הצליח לבסס חשד לביצוע מזימת טרור איראנית. (קרדיט:אינטלי טיימס)

*- משרד החוץ הרוסי: לברוב קוטע את סיורו ופונה לבידוד עצמי עקב מגעו עם אדם שנדבק בנגיף הקורונה.

*- #עיראק – מפקד מיליציית נוג'בה העיראקי, "אכרם אל-כעבי", מבקר באיראן כדי להיפגש עם מפקדי הצבא האיראני.

*- # איראן – משקיפים מטעם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אומרים כי איראן החלה לבנות כור תת קרקעי במקום הכור שהתפוצץ לפני חודשים.

*- #סוּריָה – היום הגיע מטוס Il-62 מיוחד רוסי, המצויד בציוד תקשורת מתקדם והצפנה, לבסיס האווירי חמימים שבצפון מערב המדינה.

אישיות חשובה ממשטר אסד הועבר, אולי ,למוסקבה, מכיוון שהמטוס שימש בעבר להסעת אסד ועלי ממלוכ למוסקבה.

המטוס נחת אחר כך בשדה התעופה טשכלובסקי במוסקבה.

*- #אלג'יריה – הנשיא "טבון" נכנס לבית החולים . לא יודעים את הסיבות.

הערכה : אחרי יומיים אם ישתפר מצבו הוא כנראה יועבר לבית החולים הצבאי בפאריס, או אולי לבית החולים "הדסה" הישראלי (בלעג כמובן)?

*- # דיר א-זור- על פי "פוראט פוסט":"הכוחות הרוסים מינו את " פיראס אל-ג'האם " ממיליציית ההגנה הלאומית,, אחראי על האזור המשתרע מג'בל אל-בישרי עד חטיבה 137, לכפרי האזור המערבי  של סוריה. דווח כי הידיעות הקודמות על מעצרו הופצו על ידי הכוחות הרוסים, ואחרות דיברו על מעצרו ע"י אנשי מודיעין חיל האוויר.מוזכר גם שהוא מהעיר דיר א-זור.

*- # מאוריטניה – שגרירות צרפת מסיימת את חוזהו של קריקטוריסט מאוריטני לאחר שצייר קריקטורה של מקרון, בתואנה שהעליב את סמל הרפובליקה הצרפתית.

*- #עיראק  מחוז # אנבר – מותו של מפקד בסיס חיל האוויר עין אל-אסד, הטייס האלוף, "רפיד גאזי שינאווה אל-אני", שהיה אחראי למבצעי הפצצה רבים, בעיקר באזור מערב ענבר, לאחר שמטוס נפל במהלך אימון. ואולי שהוא בכלל הפריע לאיראנים ש"דאגו" לו ?

בסיס עין אלאסד הינו בסיס חיל האוויר הגדול ביותר בעיראק והוא גם ריכוז כוחות האוויר והקרקע של צבא ארה"ב הגדול ביותר במדינה .

בסיס ש"מעצבן" כבר הרבה זמן את האיראנים .

המפקד העיראקי היה כנראה משתף פעולה יותר ממה שהאיראנים יכלו לסבול….

*- חברות הריגול הדיגיטליות הגדולות ברשתות תקשורת ואינטרנט במזרח התיכון:

Gamma Group
Blue Coat Systems
Ercom
Hacking Team
Amesys
NSO صهيونية (برنامج pegasus)
Sandvine (ابو ظبي وتل أبيب) برنامجpacketlogic
Francisco Partners
Q9 network
Gama ( برنامج finfisher)
Narud System (برنامج Narus)
Westcon Middle East
MITTCO (الامارات)
Al- Yagoot (في اليمن)
ONYXES (في العراق)