אתר חדשות לבנוני בידיעה בלעדית: רשת מנהרות חיזבאללה מתחילה בנאקורה

גורם תקשורתי לבנוני טוען, בידיעה בלעדית , כי באתר שיחות תיחום הגבול הימי בין ישראל ללבנון הנערך במתחם האו"ם בנאקורה עלתה טענה ישראלית כי  רשת מנהרות החיזבאללה מתחילה בנאקורה!

אדמת החימר של אזור "לבונה" – Labouneh” , המשקיפה על צדי הגבול הלבנוני והישראלי, איפשרה לחיזבאללה להקים רשת מנהרות לא ידועה, המשתרעת מ- "ראס אל-נקורה "- “Ra’s al-Naqoura” במערב עד לסביבתו של הכפר " עלמה אל שעב " במזרח – מה שאומר שללוחמי חיזבאללה יש אזור פעילות תת קרקעי בו הם יכולים לקיים נוכחות מסביב לשעון.

לפיכך, בעוד שכוחות צבא לבנון וכוחות יוניפי"ל, יחד עם מטה צוות המעקב אחרי קיום תנאי שביתת הנשק, שולטים באזור "מעל הקרקע", השליטה המלאה נתונה לחיזבאללה המבצע סיורי מודיעין בשטח בעזרת צוותים המונים שניים או שלושה לוחמים בלבוש אזרחי כשהם רכובים על אופנועים!

הדבר ניכר במהלך שלושת סבבי השיחות הלבנוניות-ישראליות לתיחום הגבולות הימיים בהם לוחמי חיזבאללה ממשיכים לפקח ,ממרחק שלושה קילומטרים צפונית למאהל השיחות, על כל נכנס ויוצא לאזור, כולל תנועות כתבי התקשורת המכסים את השיחות.

הנוכחות האינטנסיבית של אנשי תקשורת מקומיים, אזוריים ובינלאומיים הפכה את לוחמי החיזבאללה (בלבוש אזרחי) ל"עצבניים ", ולכן החלו להטריד את כתבי העיתונות, כולל את אלו של תחנת הטלוויזיה הממלכתית הלבנונית – "Lebanon TV ".

האם צבא לבנון היה מודע לרשת המנהרות של חיזבאללה בניקורה?

האם יוניפי"ל ,באמת, מתעלם מהימצאות מנהרות באזור בו חיזבאללה אינו מורשה להיות נוכח בכלל? או, האם יוניפי"ל מעדיף להסתכל לכיוון אחר ולא להתמודד עם הבעיה ?

הערה ברקע הידיעה:

נראה כי צה"ל יודע בדיוק מה קורה בתווך התת קרקעי באזור המערבי של דרום לבנון ,הגובל עם ישראל, בואכה לים התיכון , וגם החיזבאללה יודע שצה"ל יודע, אך שומר על הכללים, ואולי לא , ולא המשיך מנהרה חודרת לתוך שטח ישראל . לכן זה רק לגיטימי מצד ישראל לדרוש ממשלת לבנון לקיים את החלטת האו"ם 1701 המתקיים ,למעשה, רק על הנייר , אך בפועל ממשלת לבנון לא שולטת כלל בשטח. אין סיבה לעשות וויתורים לממשלת לבנון בנושא הימי אם באזור הסמוך לים הם מפרים בצורה בוטה וברגל חיזבאלונית גסה כל הסכם עם ישראל. 

ממשלת ישראל צריכה לנצל את הרצון הלבנוני להגיע להסדר בנושא הגבולות הימיים ולאלץ אותה לבקש את סיוע המעצמות להשליט סדר וחוק בכל דרום לבנון והשטחים הימיים הצמודים לו .

עוד בשנת 2006 גילה צה"ל באזור ה "לבונה" – Labouneh” רשת מנהרות .

חייל צה"ל משליך רימון עשן לפתח הכניסה של אחת המנהרות כדי לנסות לגלות יציאות שלה נוספות:

ועוד פתח מנהרה שנתגלתה ממש בסמוך לעמדת האו"ם באזור הלאבונה : 

קרדיט לתמונות: דובר צה"ל 

התמונה שהחיזבאללה פרסם המבטא את הבנתם למה שצה"ל חיפש בדצמבר 2018. ניתן לראות גם נקודה אדומה באזור לבונה: