קטאר מנסה למנוע מעומאן הצטרפות לציר האמירתי – סעודי – בחרייני

קטאר העבירה אתמול לבנק המרכזי של סולטנות עומאן 1 מיליארד דולר בכדי להקל במשהו על המצב הכלכלי שלה. העברת הכסף נועדה להשיג רווח פוליטי, שכן קטאר חוששת שעומאן אחרי עשרות שנים תתנתק מהמדיניות הניטראלית המסורתית שלה ותצטרף לציר האמירתי – סעודי – בחרייני. היחסים בין עומאן לבין מדינות אלה נראו במגמת שיפור מאז עלה לשלטון לפני מספר חודשים הסולטן החדש היית'ם בן טארק.

באחרונה דובר על כך שהאמירויות וגם סעודיה יסייעו כלכלית לעומאן וזו בתמורה תצטרף למדינות המפרץ המנרמלות את היחסים עם ישראל. עומאן זקוקה בדחיפות לכסף. את השנה הזו כלכלתה תסיים בצמיחה שלילית של 10% והגרעון התקציבי יגיע קרוב ל-20% מהתוצר הגולמי שלה.

1 מיליארד דולר שהועברו מקטאר לא ייפתרו את המצוקה הכלכלית הגדולה בה מצויה כיום עומאן בעיקר בשל התרסקות מחירי הנפט בעולם בעידן משבר קורונה. לפיכך סביר כי בקרוב הקטארים יזרימו עוד ועוד כספים לקופה העומאנית המדולדלת. עכשיו נותר לראות מה תהיה תגובת סעודיה – האמירויות שכאמור מעוניינות להגביר את ההשפעה על עומאן ולגרום לה להצטרף למאמצי הבידוד של קטאר. כשברקע גם עניין הנורמליזציה עם ישראל, נמשיך לעקוב בעניין.

קרדיט:אתר הטלגרם דורון פסקין