מבזקי חדשות ליום 29-10-2020. מתעדכן

*- לבנון מפתיעה את ישראל ותובעת שטח ימי של 1,460 קמ"ר נוספים מהמים הכלכליים של ישראל, בנוסף ל-860 הקמ"ר שעליהם החל הדיון בשיחות לסימון הגבול הימי בנאקורה. הדרישה הלבנונית החדשה משמעה שהם תובעים בעלות על שדה הגז כריש ועל בלוק 72 שבו ישראל מתכננת להתיר קידוחים. (קרדיט: אהוד יערי)

*- בימים האחרונים שמו של מאהר אל-אח׳רס האסיר הביטחוני של הג’יהאד האיסלאמי אשר שובת רעב למעלה מ-3 חודשים (מאז רגע מעצרו ע״י כוחות הביטחון בכפר סילת א-דהאר) עלה הרבה בתקשורת.
בקבוצות השונות מדברים על לחימה בין ישראל לגא״פ במקרה וימות, שלל איומים מבכירי הארגון וכו׳.

אז על מה כל הדאגה בעצם?

על כלום ושום דבר, איומים של ארגוני הטרור השונים (כמובן שמדובר בתעמולה לרוב) עולים בכל עת ובכל זמן כאשר אסיר ביטחוני נמצא ב״סכנת חיים״ – מעשים בשטח לא קורים אף פעם.

מאהר אל-אח׳רס מטופל בבית החולים קפלן ומצבו טוב, הוא מקבל את הטיפול הדרוש על מנת להשאירו בחיים ואין סיבה שלא יישאר איתנו בזמן שמקבל את הטיפול. (קרדיט:🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- רה"מ נתניהו בתרגיל המטכ"לי הרב-מערכי ורב-מימדי של צה"ל: "מי שיתקוף אותנו יפגוש עוצמת אש ואגרוף פלדה שישמיד כל אויב".

*- דיווח באתר OilPrice.com על עסקת נשק ראשון של טהראן לאחר סיום אמברגו הנשק על המדינה שהוסר ביום ראשון. את הדיווח הביא סיימון ווטינקס, סופר ועיתונאי לשעבר. לדיווח אין אישור ממקורות נוספים.

*- שר ההגנה האמריקאי מארק אספר ינחת היום בישראל לפגישה עם שר הביטחון בני גנץ ועם גורמים נוספים.

*- הפרלמנט הצ'כי הגדיר את ארגון חיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור. שר החוץ אשכנזי: "החלטת הפרלמנט בצ'כיה נגד החיזבאללה היא צעד נוסף במאמץ שמוביל משרד החוץ להרחבת הלחץ הבינלאומי על החיזבאללה. אני קורא לאיחוד האירופאי ולמדינות נוספות להכיר בחיזבאללה כארגון טרור". (קרדיט:עמית ולדמן)

*- איראן החלה בהקמת מתקן צנטריפוגות מתקדם תת קרקעי, לאחר הפיצוץ שמחק חלק מהמתקן ב-2 ליולי השנה.
יו"ר הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי הודיע, כי פקחים מטעם הארגון אימתו את הממצאים, שאיראן החלה בבניית האתר התת קרקעי.
גרוסי התייחס למידע שברשות הארגון בתגובתו-"חסוי", אך ההערכה היא כי צילומי לוויין מאששים שהבנייה החלה, אך לא הסתיימה עדיין. לציין, שאיראן הודיעה מיד לאחר הפיצוץ, כי תקים מבנה חדש לצנטריפוגות המתקדמות U235 ושהאתר יהיה תת קרקעי. (קרדיט:פארוק)

*- וירוסי הקורונה הם מאסטרים בחיקוי, ממצאי מחקר חדש

וירוסי הקורונה מיומנים בחיקוי חלבונים חיסוניים אנושיים שהיו מעורבים במחלת COVID-19 קשה, כך עולה ממחקר של חוקרים ממכללת רופאים ומנתחים באוניברסיטת קולומביה Vagelos.

צמחים ובעלי חיים רבים משתמשים באומנות החיקוי כדי להערים על טרפם או על טורפיהם. נגיפים משתמשים באסטרטגיה דומה: חלבונים נגיפיים יכולים לחקות את הצורות התלת-ממדיות של חלבוני המארח שלהם כדי להערים על המארח לסייע לנגיף להשלים את מחזור חייו.

"נגיפים משתמשים בחיקוי מאותה סיבה כמו צמחים ובעלי חיים – הטעיה", אומר שגיא שפירא, דוקטורט, פרופסור לביולוגיה של מערכות במכללת רופאים ומנתחים באוניברסיטת קולומביה.

*- משרד המדע בבית הלבן אומר שטראמפ הביס את מגיפת COVID-19 וארה"ב שוברת שיאי הידבקות

משרד המדע בבית הלבן רשם את "סיום מגיפת ה- COVID-19" כהישג הגדול של כהונתו הראשונה של הנשיא טראמפ, גם כאשר ארה"ב שוברת שיאי נדבקים יומיים חדשים ובתי חולים רבים ברחבי הארץ נמתחים לנקודות השבירה שלהם.

על פי הודעה לעיתונות המתכוונת להדגיש את הישגי המדע של הממשל, ממשל טראמפ אמר כי הוא "נקט בפעולות מכריעות כדי להעסיק מדענים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות באקדמיה, בתעשייה ובממשלה כדי להבין, לטפל ולהביס את המחלה."

המראה הוורוד עף מול פני המציאות האכזרית.

*- עלי רביע'ה דובר ממשלת איראן – " איראן תקבל בברכה את חזרתה של ארה"ב לתכנית הפעלת הסכם הגרעין מחדש.

זה לא חשוב לנו מי יהיה הנשיא האמריקני הבא ומי יחזור לתכנית ההסכם . מי שלא יהיה, תמיד אנו פועלים על פי עקרונותינו.

ארה"ב צריכה להיות מוכנה לשלם פיצויים על הנזקים שנגרמו לנו בעקבות יציאתם מההסכם ולהיות מוכנים לקבל כל התחייבות שתפצה את העם האיראני."

*- הפורומים הערביים הפנימיים של החיזבאללה דיווחו הלילה כי הארגון נכנס לכוננות גבוהה מחשש למהלומה ישראלית קרובה. באחד מהפורומים נטען כי תרגיל ישראל בגזרת הצפון "חץ קטלני" נועד לשחרר את צה"ל מהכוננות הארוכה בה הוא שבוי מאז הבטחת נסראללה להגיב. באחד מהדיווחים נטען כי ישראל מתכננת להלום במתקני החיזבאללה בלבנון עוד לפני הבחירות הקרובות בארה"ב. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- מזכיר המועצה האיראנית לאבטחת אינטרס המשטר מוחסן רזאי מירקאא'ד : "יש לנו איכות טובה מאוד של כלי נשק, והמדינות שנהגו למכור לנו כלי נשק בעבר רוצות לקנות נשק מאיראן עכשיו."

"הנשק שלנו זול ואיכותי, ואנחנו יכולים להשיג מיליארדי דולרים על ידי מכירתם"
בהתייחס לבחירות האמריקניות אמר רזאי, "מי שינצח בבחירות לנשיאות אמריקה, עליו להתנצל תחילה בפני העם האיראני ולהסיר את הסנקציות.

*- פיקוד ההגנה האווירי של צפון אמריקה (NORAD) הזניק מטוס F-16 לעבר מטוס אזרחי בלתי מזוהה שנכנס לאזור מוגבל לטיסה בקרבת בולהד סיטי שבאריזונה, שם התקיימה עצרת בהשתתפות הנשיא טראמפ. המטוס החשוד לא הגיב תחילה בקשר, אולם אחרי שמטוס הקרב שיגר נורים, נוצר קשר רדיו והמטוס עזב את האזור.

טראמפ, שראה את הנורים באוויר, חשב שמדובר במופע לכבודו ותומכיו פרצו בקריאות "USA, USA". "מעניין אם הפייק ניוז תפסו את זה", אמר הנשיא בהתלהבות. (קרדיט:ערוץ מבט עולמי)