מנהיג כת המין האלימה נקסיום (Nxivm) נשפט ל-120 שנה בכלא בארה"ב

בית משפט בניו יורק גזר עונש של 120 שנות מאסר על קית' רנייר, מנהיג כת המין האלימה נקסיום (Nxivm) שבה היו חברות גם שחקניות ידועות ואשר כללה התעללות בנשים וחריטת שמו של רנייר על גופן.

רנייר (60) הורשע ביוני אשתקד בשבע עבירות – סחר בבני אדם לצורכי מין, קשירת קשר לסחיטה, ניצול של קטינים, פורנוגרפיה של ילדים ועבירות מרמה של ניהול מזימת פירמידה של כת מין סודית שהחזיקה עבדים ושפחות. היום, קבע השופט ניקולס גראופיס שרנייר יישלח לכלא ל-120 שנות מאסר.

ההרשעה הגיעה אחרי ש-15 מהקורבנות תיארו בבית המשפט את מסכת ההתעללויות שעברו. אחת מהן, שזוהתה רק בשם קמילה, תיארה כיצד היא הייתה רק בת 15 כאשר רנייר התעלל בה מינית בספטמבר 2005.

קמילה העידה כי היחסים ביניהם נמשכו 12 שנה, ובמהלכן היא הייתה אמורה להיות זמינה עבורו בכל שעות היממה. "אני רוצה להתקד, אבל הוא פגע בי בכל כך הרבה דרכים", אמרה קמילה, שסיפרה כי רנייר הורה לה לבצע הפלה וכי היא אף ניסתה להתאבד פעם אחת.

רנייר – שהציג את עצמו בתור בעל זכויות על 147 פטנטים בינלאומיים ובעל תארים במתמטיקה, ביולוגיה ופיזיקה – הקים את נקסיום יחד עם ננסי זלצמן בעיר אולבני שבניו יורק בשנת 1998. באתר הארגון נאמר כי הוא מתמקד בסיוע עצמי ומציע "קורסים להצלחה ביצועית" וכי נקסיום זו "קהילה שמונעת על ידי עקרונות הומניטריים שמבקשים להעצים אנשים ולהשיב על שאלות חשובות לגבי מה המשמעות של להיות בני אדם".

הקבוצה, שהפעילה סדנאות בארה"ב, במקסיקו ובקנדה, משכה לשורותיה אלפי חברים וחברות חדשים, בהם שחקנים כדוגמת השחקניות קריסטין קרוק ואליסון מאק מהסדרה "סמולוויל", קלייר ושרה ברונפמן (בנותיו של איש העסקים הקנדי-יהודי הידוע אדגר ברונפמן האב), ואנה כריסטינה פוקס, בתו של נשיא מקסיקו לשעבר ויסנטה פוקס. רנייר והמעגל הקרוב אליו התמקמו בקליפטון פארק שבניו יורק, עיירה קטנה בפאתי אולבני.

אולם בניגוד לתדמית הפומבית של הארגון, רשויות אכיפת החוק טענו שנקסיום הייתה תרמית פירמידה שבמסגרתה החברים שילמו אלפי דולרים על מנת להשתתף בסדנאות וכי לא מדובר בארגון לסיוע עצמי אלא בכת שכללה בתוכה קבוצה סודית בשם DOS (אדון על נשים שפחות בלטינית), כאשר הנשים חויבו לקיים יחסי מין עם רנייר ואף להרזות על מנת להתאים למראה האהוב עליו.

פרטים ראשונים על המתרחש בתוך הכת פורסמו בעיתון אולבני טיימס יוניון לפני שמונה שנים. "רנייר שכנע חלק ממעריציו שהוא לא נוהג כי האנרגיה האינטלקטואלית שלו מפעילה גלאי מהירות", נכתב בדיווח, שציטט אחת מהחברות שלו שאמר כי רנייר "אומר שהאנרגיה שלו מתרוקנת אם אלה שסביבו מאוכזבים או עורקים". ג'וזף סימהרט, מומחה לכתות, אמר לעיתון כי "בהתבסס על המידע רק מאתרים שקשורים לנקסיום, רנייר מתאים לפרופיל של מנהיג כת שמרוכזת סביבו שמקדם רעיות של שינוי אישי".

למרות זאת, השינוי התרחש רק באוקטובר 2017, כאשר מספר נשים שהיו חברות בכת חשפו הכל בפני הניו יורק טיימס שיצא עם הכותרת "בתוך קבוצה סודית שבה נשים מסומנות". אחת מהן הייתה שרה אדמונטון, ששנה קודם לכן השתתפה בטקס ההצטרפות הרשמי, במהלכו העניקו תמונות אינטימיות ומידע נוסף ל"מאסטר", האישה שגייסה אותן. לאחר מכן, כל אישה התפשטה ונשכבה על שולחן עיסוי, בעוד אחרות החזיקו אותה בכוח ואז "המאסטר" הנחתה אותה לומר: "'מאסטר', בבקשה סמני אותי, זה יהיה כבוד", לפני שרופאה צרבה בה סמל קטן מתחת לירך. "בכיתי כל הזמן", שחזרה. "התנתקתי מהגוף שלי".

בעקבות זאת, נפתחה חקירה רשמית נגד רנייר והכת. ואחרי מצוד ממושך, הוא נעצר במקום מסתור במקסיקו במרץ 2018 יחד עם חלק מחברות הכת. אליסון מאק, ננסי זלצמן ובתה לורן, קאתי ראסל, ששימשה מנהלת החשבונות של הכת, וקלייר ברונפמן הודו באישומים במסגרת עסקאות טיעון ומוקדם יותר החודש נידונה ברונפמן לשש שנים ותשעה חודשי מאסר על מעורבותה.

מחפשת העצמה נשית? שלא תמצאי את עצמך בטעות בכת מין - סגנון חיים - הארץ

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם