נשיא לבנון עאון : "חיזבאללה הוא ארגון טרור רצחני וסוריה רצחה חרירי "

נשיא לבנון מישל עו'ואן : " חיזבאללה הוא ארגון טרור רצחני וסוריה היא שרצחה את ראש הממשלה רפיק חרירי "

Report: Nasrallah, Aoun Agree to Task FPM Chief with Controlling  Presidential Elections File — Naharnet

עיתון " אוקאז' " הסעודי חושף כי ויקיליקס ממשיכה להדליף מיילים פרטיים של שרת החוץ לשעבר של ארה"ב, הגברת הילרי קלינטון, והפעם מסר גלוי לעין כל ,המסר שמרעיד את לבנון בנוגע למייל של הנשיא מישל עאון כשהיה עוד נשיאה של התנועה הפטריוטית החופשית.

הפרטים, ב- 23 בספטמבר 2011 בשעה 11 בבוקר העביר סגן הרמטכ"ל במשרד, "מר עומאה עבדין", דוא"ל משגריר ארה"ב לשעבר בלבנון מר ג'פרי פלטמן, שהועבר בנוסף ליועץ המיוחד של מזכיר המדינה בזמן תהליך המעבר של שגריר סורי- פרדריק הוף. בנוסף גם לשגריר לשעבר בסוריה רוברט פורד, ושגריר לשעבר בלבנון, מאורה קונלי.

מסמך מ- "WikiLeaks" המתעד פגישה בין הנשיא מישל עאון לבין הסנטור האמריקני כריסטופר דוד ב -20 באפריל 2006, חודשיים לאחר החתימה על "מסמך מיכאל הקדוש" עם חיזבאללה.

במסמך שהופץ בדואר האלקטרוני של הילארי קלינטון ציטט הסנאטור דוד את הנשיא מישל עאון באומרו כי הוא "מאמין שיש 1,000 סיבות להטיל אחריות על המשטר הסורי להתנקשות בחייו של ראש הממשלה רפיק חרירי." במסמך שהסתובב בין דיפלומטים אמריקאים למזכיר המדינה אמר עאון, שעמד אז בראש ה- FPM, כי החתימה על ההבנה עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בהסכם מיכאל, "דחפה למעשה את חיזבאללה לפינה".

הסנאטור הדמוקרטי מצטט את מישל עאוון באומרו כי : "חיזבאללה שינה את מדיניותו שלו מהקריאה לשחרור כל הארצות הכבושות (פלסטין והגולן) לרבות שחרור כל האסירים הפלסטינים, וכעת הוא הוריד את גובה תקרת הבקשות שלו כדי לדרוש את שחרור חוות שבע'ה בלבד, ושחרור שניים או שלושה לבנונים העצורים בבתי הכלא בישראל."

מסמך אלקטרוני של "WikiLeaks" שנחשף בדואר של הילארי קלינטון מצביע על כך שהסנאטור "יעץ" לעאון "לפקוח עין" על חיזבאללה, והוא השיב שהוא יהיה "זהיר יותר" וישמור על "העיניים" וידווח מיד על פעולות חריגות של ארגון הטרור חיזבאללה.

במסמך מופיע כי כאשר שאל הסנטור את הנשיא עאון, אודות היחסים בין חיזבאללה לתנועת הטרור "חמאס". הסנטור האמריקני ציטט את מישל עאון באומרו:

"ברור ששני ארגוני הטרור האלה תומכים זה בזה מבחינה פוליטית, אך אני בספק גדול לגביי שיתוף הפעולה הצבאי ביניהם, אתה יכול להתייעץ עם המודיעין הישראלי בעניין הם ודאי יודעים טוב משנינו " (וגיחך כאשר הוא אמר את הדברים הללו ).

הישג פוליטי לנסראללה. נשיא חדש ללבנון

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב