תוצאות הבחירות עלולות להניע את חיזבאללה לתקוף את ישראל בהוראת איראן

ד"ר מייקל (מיכאל) בורנשטיין-אורן,לשעבר שגריר ישראל בארה'ב: " תוצאות הבחירות בארה"ב עלולות להניע את חיזבאללה לתקוף את ישראל בהוראת איראן"

" איראן יכולה להשתמש באנשי הטרור הלבנוניים שלה, חיזבאללה ,כדי לפתוח במתקפה על ישראל " – כך מזהיר שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון .

" רמת האיום על ישראל מחיזבאללה תלויה בתוצאות הבחירות לנשיאות ב -3 בנובמבר בארצות הברית".

" על צבא ההגנה לישראל להתחשב בתגובת איראן לבחירתו מחדש של דונלד טראמפ הרפובליקני או לניצחונו של המתמודד הדמוקרטי שלו, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. "

" חיזבאללה מקבל את פקודותיו ישירות מאיראן ,שם ממתינים בסבלנות לתוצאות הבחירות . אם דונלד טראמפ ינצח, איראן יכולה לעשות אחד משני דברים. האחד הוא ,לנהל משא ומתן בתנאים המאוד מחפירים ומשפילים של טראמפ או שהם יבחרו לנהל מאבק צבאי מול ישראל ".

"אם אכן תפרוץ מלחמה עם ישראל, היא תילחם מול חיזבאללה, ובחיזבאללה יש מעל -130,000 רקטות קבורות עמוק מתחת ל -200 כפרים בדרום לבנון, זה לא יהיה קל ,הדרך היחידה לחסל את האיום הזה היא לעבור מכפר לכפר, בית בַּיִת. ואת זה בדיוק [צה"ל ] כרגע מתרגלים בישראל. (תרגיל חץ קטלני ) ".

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

הצצה לתרגיל הגדול ביותר בצה"ל בשנתיים האחרונות

קרדיט:דובר צה"ל

הודעת דובר צה״ל:

דובר צה"ל מוסר כי היום (א') החל התרגיל הצבאי המטכ"לי "חץ קטלני" המדמה תרחיש רב-זירתי במיקוד לזירה צפונית. מטרת התרגיל הינה שיפור הכושר ההתקפי של צה״ל ותרגול כלל המדרגים באופן משולב, כל זאת תוך הטמעת תפיסת ההפעלה לניצחון וקידום תהליכי עבודה חדשים בין המפקדות הראשיות..
                         
כהכנה לתרגיל, נערכה השתלמות תקיפה מטכ"לית בהשתתפות כלל מפקדי האוגדות והחטיבות הסדירים בצה"ל. במהלך ההשתלמות דנו המפקדים בנושאים שונים בתחום תקיפת המטרות וכן עסקו בהטמעת שפה משותפת.
 
בתרגיל משתתפים מפקדות, כוחות סדירים וכוחות מילואים בשיתוף זרועות האוויר, הים והיבשה ואגפי המודיעין, הטכנולוגיה והלוגיסטיקה והתקשוב וההגנה בסייבר.
 
התרגיל תוכנן מראש כחלק מתכנית האימונים לשנת 2020 ועתיד להתקיים עד יום ה' בשעות הצהריים.
 
במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של מטוסי קרב, מסוקים וכלי טיס בכל רחבי הארץ. בנוסף, תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון, כלי רכב וכלי שיט ברחבי הארץ וכן בנמל חיפה ונמל אשדוד.
 
נדגיש כי לתרגיל הותאמו נהלים בריאותיים מיוחדים והוא יתקיים תוך הקפדה מלאה על הנהלים לשמירה על בריאות המשתתפים.

תרגיל צה"ל. צילום: יונתן לייבל, דובר צה"ל - כל הזמן