ישראל מתמודדת על מכרזי אספקת מערכות הגנה מפני כטב"מים למדינות המפרץ

המערכות הישראליות יגנו על שדות התעופה במפרץ?

האיום הגובר של כטב"מים מדאיג את ערב הסעודית והאמירויות.

בסעודיה ישנן ניסיונות התקפה יומיומיים של כטב"מי תופת אותם מפעילים החות'ים, עושי דברה של איראן בתימן. בחלק מהמקרים יעדי ההתקפה נמצאים למעלה מ-200 ק"מ מהגבול עם תימן. בסוף השבוע דווח על הפלת כטב"מ כזה על ידי הכוחות הסעודים. בעבר הצליחו החות'ים לפגוע במתקני נפט ושדות תעופה בסעודיה.

האמירתים חוששים שמתקפות באמצעות כטב"מים יפגעו בשדות התעופה של דובאי ואבו דאבי כדי לגרום למדינה נזק כלכלי עקב חתימת הסכם השלום עם ישראל. הכטב"מים אמנם מופעלים על ידי החות'ים מתימן אך לכל ברור שהטכנולוגיה והפיתוח וטקטיקות ההפעלה מקורם באיראן.

בסוף השבוע דווח כי מדינת האמירויות מתעניינת ברכש של מערכות הגנה מפני כטב"מים.

לפי מקורות באבו דאבי מגעים בנושא מתנהלים עם חברות מרוסיה, מאיטליה, מארה"ב, מצרפת וגם מישראל. בתחילת 2021, אמורה האמירויות להתחיל ולנסות את המערכות המוצעות. בין השאר היא צפויה לבחון את המערכות מתוצרת רפאל SPYDER-SR (לטווח קצר) וכן SPYDER-MR (לטווח בינוני). כמו כן האמירויות מתעניינות במערכות להפלת כטב"מים באמצעות טכנולוגית לייזר שגם אותן מייצרת חברת רפא"ל הישראלית.

Indo-Pacific News on Twitter: "5: A SPYDER-MR battery has a dedicated radar  unit, a command & control unit (CCU), 4-6 missile firing units (MFU) with  Toplite EO sensors & resupply vehicles. The

Surface to-Air-Python and Derby (SPYDER) – Missile Defense Advocacy Alliance

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין