קצין ישראלי ל-"אילאף ": התערבנו ליישוב הסכסוך בין הדרוזים לגייס 5

איראן וחיזבאללה קונים את תושבי דרום סוריה כדי להפיץ כאוס

כתב אתר החדשות הערבי "אילאף" מירושלים : קצין ישראלי בכיר אמר ל-"אילאף " – "إيلاف"  כי "תושבי דרום סוריה הפכו לבני ערובה בידי איראן וחיזבאללה, והם הפכו לפצצות אנושיות תמורת 25 דולר ", והצביע על כך שאיראן וחיזבאללה מנצלים את המצוקה הכספית בו מצויים תושבי הדרום כדי לגייס אותם לשירות צבאי למטרות שלהם.

הקצין הישראלי, שתחום אחריותו הוא דרום סוריה, הוסיף כי איראן וחיזבאללה דוחפים את האוכלוסייה לעימות עם ישראל ומבצעים פעולות הברחת סמים ונשק לטובתם כדי לשלוט על האזור ולהפיץ כאוס.

המצב בחורן וברמת הגולן
קצין פיקוד הצפון הישראלי אמר בראיון ל"אילאף "כי המצב בחורן ובגולן הסורי הפך קשה, ואין עוד אזרחים באזור במובן הפשוט, כלשונו, אלא פלגים וקבוצות חמושות. נשק נמצא בכל בית וכל אדם מנסה להגן על עצמו. בהעדר המדינה והמוסדות ,האוכלוסייה מגיעה עד כדי רעב, ועושה הכל כדי להבטיח פרנסה.

הסתה איראנית
הקצין לא הכחיש כי ישראל מתערבת בענייניה של סוריה, במיוחד באזור שבין דארעא לא-סויידא. הקצין אמר כי האירועים האחרונים בין גייס-5 בראשות אחמד אל-עודה והדרוזים בעיירות אלקריא, אל-ת'עלה וא-סויידאא' ( القريا والثعلة والسويداء) הגיעו לאחר הסתה איראנית משני הצדדים. לדבריו, "ראינו כיצד חיזבאללה ומיליציות הנאמנות לאיראן היו מרוצים מהמחלוקת הזו ומהקרבות הללו ואף ניסו להצית אותם שוב, לכן התערבנו באופן ספציפי לפתור את הסכסוך ולהגדיר אזורי השפעה לכל צד, ואמרנו לשני הצדדים שהאינטרס שלהם הוא להתעמת עם איראן וחיזבאללה ולא להילחם אחד בשני, רק כי איראן רוצה שליטה על האזור על ידי קניית אנשים וקבוצות חמושות, והפיכתם לרובוטים הפועלים למען האינטרסים שלהם באמצעות חיזבאללה.

חיזבאללה מנצל את עוני האוכלוסייה כדי לגייס אותם
הקצין אמר כי חיזבאללה הפך את העיירה חאדר בגולן למעוז טרור נגד ישראל על ידי קניית אנשים בכסף. לפני מספר שנים הגנה ישראל על העיירה ומנעה מפלגים מיליטנטיים לכבוש את חאדר.

מעוזי איראן וחיזבאללה
מנגד, הקצין הדגיש כי ישראל תוקפת כל אזור ועמדה של איראן וחיזבאללה באזור, כלומר הדרום הסורי ובמקומות אחרים, האחרון שבהם שהותקף היה בית ספר ואתר של הצבא הסורי בקוניטרה, המשמש את חיזבאללה ואיראן למטרות צבאיות נגד ישראל. הקצין הישראלי הצביע על העלונים שהושלכו בקוניטרה והזהיר את מפקדי צבא סוריה בשמם המלא ובתפקיד הרשמי אותו הם ממלאים, מפני שיתוף פעולה עם חיזבאללה ואיראן.

עלונים שהושלכו על ידי צבא ישראל בעיירה קונייטרה

רעב הדרום
הקצין הישראלי אמר ל-"אילאף " כי הם משוחחים עם תושבי דרום סוריה, והם מנסים להבטיח להם שאיראן וחיזבאללה הם אויב משותף להם ולסוריה ולמדינה, והם לא צריכים לשתף איתם פעולה. עם זאת, התושבים מציינים כי הצרכים הבסיסיים של החיים אינם מתקיימים, והמשטר אינו עושה שום דבר. להיפך, המשטר מנסה להרעיב את האזורים הללו על מנת להעניק יתרון לאיראן ולחיזבאללה.

איראן ורוסיה
הקצין אישר כי רוסיה, הפועלת בסוריה, רוצה לבנות את המדינה מחדש, כולל דרום סוריה, ועושה ניסיונות בעניין זה, אך איראן מסכלת אותה באמצעות הברחות סמים, התבססות בדרום סוריה, וקניית אדמות וקבוצות חמושות כדי לשמר את הכאוס המשתולל במקומות אלה ולהרחיק כל אפשרות לפתור את המצב.

קניית חובות
הקצין הוסיף כי צה"ל עוקב אחר המצב ופועל בעת הצורך ולא יאפשר לאיראן להתבסס צבאית, אלא שישראל לא תפעל נגד אזרחים, וזה מה שחיזבאללה ואיראן מנצלים כדי להרחיב את השליטה שלהם על האזור על ידי הסתת הצדדים אחד נגד השני וקניית החובות והקבוצות החמושות במעט מאוד כסף. אדם אינו עולה יותר מ- 25 דולר בחודש, וזוהי השפלה עבור אנשים הסובלים מהקושי להתקיים והצורך לשרוד .

ישראל הדרוזית נושאת את דגל העדה הדרוזית בגולן. 3 בנובמבר 2017